Otvoritveni plov 2016 – poročilo

Zadar, 17.-20.03.2016

Ko se dan začne daljšati, ko prve spomladanske rožice poženejo, ko se prvi ptički vrnejo iz južnih krajev, se nam po glavah začnejo motati jadralske misli. Tako je bilo tudi letos. Ni bilo veliko premišljevanja: gremo na otvoritveni plov!

Zbralo se nas je nekaj navdušencev in smo določili datum. Pri izbiri datuma ni bilo težav: čim pozneje, a še vedno v marcu. Ker je zadnji vikend Velika noč, je bila izbira datuma logična: 17. do 20. marec.

20160317_215131_resizeNekaj dni preden smo odrinili proti morju smo pozorno spremljali vremensko napoved. Le-ta je bila zelo obetavna. Po številnih deževnih dnevih se je obetalo lepo vreme.

Za letošnji Otvoritveni plov smo se zmenili, da bomo zapluli proti jugu. Tudi napoved vetra je bila temu v prid.
Letošnja odprava je štela tri jadrnice: iz Zadra sta se na plovbo podali Maja in Mira, iz Jezer se nam je pridružila še Barbara. V Zadru smo se zbrali zvečer. Ker je večer bil prijeten, jadrnica pa hladna, smo se podali na sprehod do svetlobne instalacije Pozdrav soncu. Na krogih, ki ponazarjajo sonce in planete je igra barvnih lis. Žal so bile tokrat lise samo na krogu, ki ponazarja Sonce. Sprehod po krogu, v katerem se prelivajo barve in liki, je zanimiva izkušnja. Nekdo je pripomnil »prav psihodelična«.

Vrnili smo se na jadrnice, kjer smo večer zaključili ob kozarčku klepeta.

20160318_093428_resizePrebudili smo se v toplo sončno jutro. Bili smo enotnega menja, da si zaslužimo dozo martinčkanja in kofetkanja na Forumu.

Ker zvečer ni bilo mogoče videti Morskih orgel, sem si šel ogledati. Kljub razdejanju, ki so jih doživele v februarskem jugu, so bile že popravljene. Mimoidoči so uživali v melodiji, ki so je v ritmu valov igrale orgle.

Sledil je še nakup nekaj zalog. Obisk tržnic je nekaj posebnega. Za zadrsko tržnico pa to velja še posebej, Nakupili smo si zelenjave, med katero ni manjkalo špargljev in mlade čebule, kar bo osnova za dobro malico.
Ker je bil cilj pred nami daleč, smo pohiteli nazaj. Čez zaliv Jazine nas je do marine pripeljal barkajol.

20160318_180314_resizeOdrinili smo proti jugu. Vetriča je bilo ravno prav za ležerno jadranje. Razvili smo jadra v metuljček in se pustili vetru naj nas žene proti jugu. Kombinacija sonca in vetra v hrbet je ustvarila tako toplo vzdušje, da smo jadrali v kratkih rokavih.

Naš cilj je bil Tribunj. Žal smo pozno popoldne ugotovili, da pri hitrosti, ki nam jo ponuja veter, v Tribunj ne bomo prispeli do teme. Zato smo si pomagali z motornim pogonom.

V Tribunju smo vse tri jadrnice privezali na operativno obalo ob starem delu mesta. Ker je bilo prostora veliko, smo se privezali kar na bok. Sledila je tradicionalna peka pečenke in večerja, začinjena z obilno mero smeha in klepeta.

20160319_092150_resizeTudi sobotno jutro je bilo čudovito. Sledilo je nekaj sprehoda in kombinacija martinčkanja in kofetkanja. Barbara je zapustila našo družbo in se napotila proti Vodicam, Maja in Mira pa sta zapluli proti severu.

20160319_130014_resizePred nami je bil čudovit jadralni dan. Veter je pihal približno 15 vozlov. Jadrnice so rezale morsko gladino. Sobota je vsem ponudila jadralne pogoje, kakršne si lahko samo želimo.
Prijetno, toplo vreme in sončni žarki so čez je čez nekaj časa vplivali na vnemo posadke. Na komentar »daj, potegni malo škotino« je čedalje bolj pogosto padel komentar »tud tko je dobr«.

V času kosila smo sidro vrgli v zalivu Kosirina na Murterju. Posadki Mire in Maje sta imeli skupno kosilo, ki je ob prijetem druženju bolj teknilo. Po postanku smo nadaljevali z jadranjem proti pomolu v zalivu otočka Žminjak. Tja smo prispeli pred temo. Zaliv, pontoni in celi Žminjak so še vedno živeli v počasnem, zimskem času.

20160320_073103_resizeTudi nedeljsko jutro, prvi spomladanski dan, je ponudilo obilico sonca. Sprehodili smo se po bližnji okolici.
Ker je bilo pred nami do Zadra nekaj milj, smo kmalu odrinili proti severu. Na tak dan si je tudi veter vzel čas za počitek, zato smo pluli na motor. Na morski gladini je bilo videti nekaj jadrnic, za katere bi morda bolj rekli, da so zračile jadra kot ostro jadrale. A sapica vetra je užitkarjem več kot dovolj.

V zgodnjih popoldanskih urah smo prispeli v Zadar. Med nošenjem prtljage v avtomobile smo se spomnili komentarjev ob vremenski napovedi, ki smo jih brali nekaj dni nazaj. V hrvaških časopisih so takrat pisali: »pred nami so štirje dnevi, kakšne Hrvaška letos še ni videla«. Pa še kako prav so imeli!

Polni optimizma smo jadrnice zamenjali za jeklene konjičke in se podali proti domu. Vsem nam je bila skupna misel: Otvoritveni plov 2017, ja ali ne? Vsekakor ja!

Jaz – kot bi že bil tam…

Po svojih spominih napisal
Zlatko Matič, marec 2016

P.S. Nekaj dodatnih fotografij je objavljeno v Facebook albumu.