POROČILO predsednika, za leto 2015

Redni letni občni  občni zbor  JK ODISEJ  2.febr. 2016

POROČILO  predsednika,    za leto 2015

Spoštovani!

Za začetek bom navedel nekaj dejstev, mnogi jih poznamo, nekateri še ne:

– klub JKO je bil ustanovljen v prvi, sicer formalno neregistrirani obliki  dne  17.09.1988.  Ugotavljam, da smo v letu 2015 praznovali  27 let   aktivnega delovanja.

– klub JKO je bil pravno registriran  in vpisan v skladu z zakonom o društvih, po formalno prvem občnem zboru, ki je bil dne 13.12.1996.   Ugotavljam da to leto prisostvujemo našemu 20. OZ.

– klub je vpisan v Jadralno zvezo JZS.  Sedaj veljavna pogodba ima datum podpisa 7.9.2009

– v zadnjem mandatu vodenja – na OZ dne 28.01.2014  sem predstavil vizijo  kluba JKO, kateri sledimo.         Poglejmo ta zapis:

VIZIJA  KLUBA    JK  ODISEJ    ( na kratko  JKO )

S  svojim delovanjem  bo JKO  svojim  članom  zagotovil  organizirano okolje, v katerem se  lahko rekreativno, športno in ljubiteljsko udejstvujemo  v skladu z  dejavnostjo  (pravila  JKO ).  Z organiziranim delom in vključevanjem članstva  v vse  klubske  aktivnosti  bomo dvignili  izvedbo  na zavidljivo visok nivo.

Programski cilji so izpolnjeni večinsko. Naše realizirane dogodke, to je skupna jadranja, udeležbe na regatah, praktikum in šolanja  smatram za izredno kvalitetno izmenjavo in pridobivanje novih znanj in jadralnih izkušenj. Izpeljali smo praktično vsa jadranja, ki smo jih postavili v koledar aktivnosti za tekoče leto razen planiranih jadranj na M12 na Bohinju.  Res je, ni bilo izpeljano vse točno v skladu s predlaganim koledarjem.  Naredili smo mnogo več, prilagajali smo se razmeram v letu 2015  in sledili interesu  članov JKO  in drugih udeležencev, ki so medtem člani že postali, ali pa še bodo!  Udeležba članov in ljubiteljev jadranja je v okviru ciljev JKO  in realno pričakovana, vseeno pa si želimo v bodoče še večjo udeležbo.

Ravno tako ne smemo zanemariti dejstva, da smo se pogosto naključno srečevali tudi na drugih, recimo jim nenačrtovanih individualnih  jadranjih.  Posamezniki pa smo bili udeleženci tudi drugih regat  ali drugih športno rekreativnih aktivnosti, ki v tem poročilu niso navedene.

Poleg zgoraj naštetega   smo se predstavniki JKO  udeležili  redne skupščine JZS (01.04.2015- Škrlec) in  druge skupščine sekcije za potovalne jadrnice v JZS (11.11.2015- Škrlec in Krajnc).

Do zaključka leta 2015 je poravnalo letno članarino 86 članov, večina so zagnani jadralci. Zmanjšano število članstva, glede na prejšna leta, gre pripisati izpadu starejših članov, ki se tudi sicer niso udeleževali jadralnih aktivnosti in trenutni finančni krizi, kjer predvsem mladi nimajo osnov in ekonomske možnosti sodelovanja.

Že od leta 2003 smo redni član JZS, najstarejša verifikacijska št. tekmovalca JZS iz kluba JKO je št.0532,  letos je bilo verificirano 15 članov JKO.

Organizacijsko gledano, smo v letu 2015, imeli 10 rednih sej,  realizacija izvedbe sklepov pa je na zglednem nivoju. Vsebine sej in sklepi so seveda predstavljeni na naših spletnih straneh  www.odisej.org

Klub deluje  v skladu s pravili, ki so bila sprejeta na OZ dne 28.01.2014.  in v skladu s  Kodeksom JKO , to je  zapis  “Deset zapovedi Jadralnega kluba Odisej” .

Izteka se mandatno obdobje trenutne garniture vodstva JKO.  V skladu s pravili JKO se na rednih volitvah, dne 2.febr.2016. izvoli nov izvršni odbor, predsednika kluba, nadzorni in disciplinski odbor.

Ob tej priliki se kot predsednik kluba in v imenu celotne ekipe iskreno zahvaljujem članstvu JKO za izkazano zaupanje.

Kot predsednik  izražam zahvalo tudi vsem soudeleženim organom kluba in vodjem dogodkov.

Kronološko bom naštel  vse načrtovane  dogodke,   ki smo jih izpeljali v  letu 2015.

Za naštete dogodke velja: tam kjer je v vrstici dodana opomba “poročilo” so podrobni podatki in vsebine, športni rezultati in fotografije podane na naših spletnih straneh  www.odisej.org

#DATUM DOGODEKVODJA DOGODKAPOROČILO NA SPLETU JKO
1.28.01.2015občni zbor članov JKO    Milan Grad  in  Srečko Škrlec  poročilo
2.26.-29.marecotvoritveni plov JKO okolica Zadra   Milan Grad in Zlatko Matič
312.  April12.regata JKO v Izoli na  J24     Dejan Volk Poročilo
4. 08.-12.april jadralski  praktikum :  napredno jadranjeSrečko Škrlec
5.16.-18.april21.regata JKO s Ptujčanko     Boštjan Podobnikporočilo
6.21.-24. Majmajski DRUŽABNI plov JKO okolica  VerudeStane Hrvatporočilo
7. 27.-29. Sept24. Regata JKO monotip / open     Luka Renko in  Ivan Žiličporočilo
8.09.-11. okt.regata  Barcolana  +  heavy weather sailingSrečko Škrlec
9.06.-08. nov.zaključni   plov JKO okolica Zadra   Milan Grad
10.13.-15. nov.Martinova regata Izola  +  praktikumSrečko Škrlec
11.24.   nov.Prednovoletno druženje,   ČS DravljeSilvo Pivk  in  Miro Krajnc
12.02.-06. dec.Predbožično jadranje – regata Vrsar-Premuda-VrsarSrečko Škrlec

V 2015 je bilo izpeljanih  12 dogodkov, vendar poudarjam, smo jadralni klub, zato je bil v primerjavi s prejšnimi leti fokus naših aktivnosti  usmerjen  predvsem v aktivno  jadranje.

Podajam opis z navtiko in jadranjem povezanih dogodkov, sledil bom zaporedju  iz zgornjega seznama:

26.-29.03.    otvoritveni plov okolica Zadra  —   trije dnevi v plovbi, cca  80NM

Kot že več let dosedaj je bil organiziran otvoritveni plov na dveh večjih potovalnih jadrnicah v srednjem Jadranu. Tokrat so jadralci – 12 oseb, ob podpori izdatnega vetra v zelo prijetnem razpoloženju odjadrali do Rave, Molata,se ustavljali tudi v drugih lučicah v tem akvatoriju in se četrti dan vrnili v izhodiščno luko Zadar.

Trije novinci so se na osnovi prijetne izkušnje odločili včlaniti v JKO.

Jadrnici sta vodila izkušena skiperja, dolgoletna člana JKO Milan Grad in Zlatko Matič

12.04.        12 .regata JKO v Izoli na  J24     —

Naslov pove, da je to naša tradicionalna,  tokrat že 12. regata  odjadrana v Izoli. Klasično regatno polje  “palica” . Tehnično pomoč nam je ponudila  firma Cleanport s svojimi sodniki in spremljevalci.  Tekmovalo je  7 ekip, ki so se je pomerile na jadrnicah J24. V vetru 4 do 12 vozlov so bili izpeljani 4 plovi. Zmagala je posadka, ki jo je vodil  Boštjan Podobnik, drugo mesto je osvojil Samo Rebernik, tretje mesto pa Darko Mislej.

08.-12.04.   jadralski praktikum: napredno jadranje Istra, Kvarner,Cres —  štirje dnevi v plovbi 150 NM

Pred izplutjem smo uskladili namen, določili način dela in  primarni skupni cilj: varno, organizirano, uspešno in seveda učnih vsebin polno jadranje, prepleteno z elementi pravilnih in načrtovanih manevrov in preizkusov znanj vodenja jadrnice. V posadki, skupaj 5 oseb, v aprilskem jadranju iz Červarja, ob Istri, do mesta Cres in nazaj. Vetrovni pogoji so bili odlični, od sprva zmernih vetrov, nato ostrih orcanj pri 18 kn in zopet do umirjenih hrbtnih (spinaker) pogojev v jadranju. Privezovali smo se na mestnih pomolih, (ogledi krajevnih znamenitosti) in eno noč prespali na sidrišču.     Skiper in instruktaža:  Srečko Škrlec

16.-18. 4.   21. regata JKO,   v koordinaciji z regato  Ptujčanka  —  trije tekmovalni dnevi — cca 55NM

Skupaj z organizatorji Ptujčanke smo izpeljal tekmovanje, tokrat že 21. zaporedno pomladansko regato JK Odisej. Pet ekip JKO je v skupinskem startu z jadralci drugih klubov (skupaj nas je startalo 27 ekip) odjadralo  4 navigacijske plove in 1x palico. Sodil je mednarodni sodnik g. Alan Kustič s svojo ekipo pomočnikov. Odlično jadranje,   prvi dan  od Biograd n.m.  do o. Žminjak.  Drugi dan do o.Ravni Žakan. Tretji dan vzdolž O. Kornat do cilja v bližini Poverse.  Zakluček regate z razglasitvijo rezultatov in v nadaljevanju s prijetnim druženjem, je bil v marini Žut.   Regata, ki je tokrat potekala le v razvrstitvi overall, brez upoštevanja hendikepov,  je dala sledeče rezultate:    (različne jadrnice od 42ft  do najmanjše 33 ft)

1. skiper ekipe: Boštjan Podobnik,       na jadrnici:  Bavaria 40S       4. mesto v generalni uvrstitvi
  2. Marko   Marinček,                           Bavaria 40S       6. mesto
  3. Milan Grad                                         Bavaria 40S  7. mesto
  4. Luka Renko                                        Bavaria 40S  8. mesto
  5. Srečko Škrlec                                     Elan 33                    21. mesto

21.-24.05.   majski DRUŽABNI plov  okolica Verude, Istra   —   štirje dnevi v plovbi,  cca  85 NM

Ne, to ni regata je le dogovor petih ekip jadralcev, da se zberemo na skupnem plovu flotilje lastnikov jadrnic.

Iz različnih krajev stalnih privezov smo se odpravili proti zbirnemu mestu, marini Bunarina. V četrtek, prvi čudovit jadralni dan, prevozimo ca 35NM na jadrnici Black Magic s startom iz Červarja do Bunarine. Drugi lastniki bark so medtem prihajali, ali že bili na vezu, iz drugih izhodišč. Petek, drugi dan, je močan nevihtni dež dejansko onemogoči jadranje zato nismo izpluli. Dan se je razvil v celodnevno prijateljsko druženje ob odličnem golažu, ki sta ga skuhala naša kolaga Stane Hrvat in Milan Grad. Tretji dan v soboto, ob 9:30 se zberemo za flotni plov, mimo Rovinja (postanek), v Vrsar. Zopet odlično jadranje, izpopolnjevanje znanj, skratka dobri, različni pogoji za vajo in trening…Privežemo se v marini, večer zaključimo ob poglobljeni razpravi o delovanju kluba JKO. Četrti, zadnji dan, nedelja je, poslovimo se od kolegov, naša ekipa izpluje ob 9:00, ostale ekipe podobno, vsak proti svoji matični luki. Ponovno ves dan maksimalno izkoristimo za piljenje tehnik manevrov, navigacije in vseh drugih važnih jadralnih veščin.

27.-29.09.     24.   regata JKO monotip / open   —  trije tekmovalni dnevi  cca   42NM

Tradicija se neprekinjeno nadaljuje, vedno v nam simpatičnem okolju srednjega Jadrana. Tekmujemo za veliki prehodni pokal JK Odisej, poletg tega je za člane kluba še družabni dogodek z zvrhano mero veselega druženja in pridobivanja pomorskih spretnosti in veščin.

Tekmovalo je devet jadrnic v monoklasi vrste Vector 361 in tri jadrnice v odprtem razredu. V treh tekmovalnih dneh, v odličnih jadralnih pogojih,  smo odjadrali 5 plovov:

Prvi dan, dva tehnična plova (boje), vsak plov cca 5NM v bližini otokov Bisage in Mrtonjak.  Vetrovi med 6 in 18 kn. Prenočili smo v Saliju.  Drugi dan navigacija,vozimo en plov Sali-Žut, cca 10NM, burja do 25,sunki do 32 kn. Tretji dan navigacija Žut-Vrgada= 14NM  in navigacija Vrgada- Žminjak=8NM, veter burja do 25kn.

Sodil je mednarodni sodnik g. Dragan Penjalov, ob pomoči naše JKO ekipe z Mirom Krajncem na čelu. Rezultati:  Glede na interna pravila JK Odisej,  je prehodni pokal te regate osvojila ekipa najboljšega jadralca, člana kluba JKO,  ki je tekmovala v monotip klasi,  to je  Milan Grad.   Sicer pa po razredih:

—-   Monotip, potovalne jadrnice  Vektor 361, v regati skupaj  9 ekip od tega 8 ekip JKO

Prvi  Milan Grad JKO,  drugi Marko Marinček JKO,   tretji Drago Ljubec – ekipa Ptujčanke

—-  Open, šteje rezultat vseh udeleženih jadrnic, z upoštevanjem handicapa.  Skupaj 12 ekip, od tega 11 ekip s člani,  tekmovalci kluba  JKO.

Prvi  Milan Grad JKO, drugi Marko Marinček JKO,  tretji Srečko Škrlec JKO – jadrnica  Black Magic Elan 33.

09.-11.10.    Barcolana regata – heavy weather sailing  —  trije jadralni dnevi  skupaj cca  85NM

Na regato Barcolana prijadramo iz Črvarja, odpluli smo v petek ob 18:00 v nočno vožnjo, v Lazaretu po prevoženih 32 NM se privežemo ob 01:30. Po mirni noči se je nato v soboto čez dan, v Tržaškem zalivu razbohotila burja, vseeno smo naredili trening vožnjo in se v popoldanskem, zadnjem še varnem času s skrajnimi napori  končno varno privezali v stari ladjedelnici v Tržaški luki !  V noči na nadeljo je burja tolkla s hitrostjo do 56kn. Srečno smo prenočili, v nedeljo zjutraj pa novica:

Start regate Barcolana so prestavili na 12:30 uro. Zares odlično smo štartali , praktično čez startno linijo, tik ob Puhovem Viharniku. Kasneje smo, z mojo Black Magic v izredno spremenljivih pogojih vetra, “utonili v povprečju črede”.  Ni se izšlo, časovna stiska priti do matične luke nazaj v Črvar nas je prisilila v odstop.

Dejansko je tovrstna izkušnja za nas, ekipo 5 jadralcev pomenila novo vsebino, praktikum znanja, sposobnosti, zdržljivosti in volje.    Skiper in instruktaža:  Srečko Škrlec

06.-08.11.     zaključni plov JKO  okolica Zadra  —   trije dnevi v plovbi, cca  50NM

Simpatična ideja, koliko jadralcev kluba JKO se je prijavilo?  Tokrat le 7 oseb, popuščamo, saj vreme je vendar lepo, jadranje pa zdrava rekreacija. Da, izredno toplo vreme je udeležence tega jadranja navdušilo, poskakali so v morje,  zaplavali, smeh, sproščena razigranost…Odjadrali so iz Zadra severno okoli Pašmana do marine Žut,, nato v Sali, Žmanj, Veli Iž… in nazaj v Zadar.

Jadrnico z ekipo je vodil skiper  Milan Grad

13.-15.11.   Martinova regata Izola –  tudi praktikum   —  trije jadralni dnevi ,  cca  80NM

Še vedno velja,  jadralci JKO se z veseljem udeležujemo na objavljene  razpise ragat drugih klubov, vse v cilju izmenjave izkušenj, druženja s somišljeniki in širjenja ideje zdravega življenskega stila jadralca.

Ponovno, v skladu z razpisanim koledarjem aktivnosti kluba JKO sestavim ekipo, tokrat nas je 5, vkrcamo se na Black Magic. In zopet vaje in praktikum jadranja  v tridnevnem jadranju, prispetju in vrnitvi na regatno polje. In seveda simpatična regata, tokrat v slabem vetru (skrajšano regatno polje). Na regato se je prijavilo skupaj 24 jadrnic,v tej konkurenci  dosežemo le dejansko slabo 21.mesto.

02.-06. 12.   Predbožično jadranje,  regata     —  pet jadralnih dni,  cca  185NM

Moj dober kolega Gregor, član kluba JK Novo mesto,  imenuje to regato poezija jadranja.  Strinjam se. Navkljub decembrskemu mrazu  je bil start te tradicionalne, tokrat že 28. regate zvečer ob 21:00. Takoj na startu smo dvignili spinaker in nato celo noč in v nadaljevanju še cel dan, brez zaustavljanja , v regatnem ritmu do Premude….In drug dan nazaj do Suska , in nato čez Kvarner do Verude…pa nazaj v matično luko…

Ekipo je sestavljalo 5 jadralcev, izdatno smo se naužili intenivnega in razmeram primerno napornega jadranja.

Rezultat: startalo je 15 jadrnic ,  ekipa Black Magic in skiper Srečko Škrlec se uvrstimo na 12 mesto.

— Pa to še ni vse,  na našem spletu je član JKO kolega Boštjan Podobnik v lepem poročilu opisal jadranje s  svojo posadko na   Velenjčanki.  Dosegel je odlično drugo mesto.

—  tudi naša članica Ela Leskovšek se je udeležila Martinove regate dne 14.11. v Izoli z barko MIGRENA

—  v listi JZS, tekmovalcev regat za Pokal SLO, je  vpisan rezultat kolega Marka Marinčka na jadrnici LUNA.

—  v isti  listi rezultatov regat za Pokal SLO, je vpisan rezultat naše članice Ele Leskovšek  na MIGRENI

— v listi rezultatov regat Monokup sailing- Seascape, je rezultat našega člana Štefana Žune na JEBICI

Dodajam komentar

Žal opažam, da mnogi jadralci našega JKO jadrajo tudi na drugih regatah, sodelujejo tudi v drugih okoljih, pa niso predstavili svojih dosežkov oziroma podali prijav, niso obveščali javnosti , torej žal niso vključeni v to poročilo. Škoda, dosledni pregled aktivnosti vseh naših  jadralcev  bi dodalo še kakšno zanimivost.

predsednik kluba JKO                                                 v Ljubljani ,    20.01.2016.