Jadralni praktikumi Srečka Škrleca v JK Odisej v letu 2011

Kot že več let zapored sem tudi v letu 2011 izpeljal množico dogodkov, v skladu z načrtovanimi dejavnostmi praktikuma. To je uvajanje, začetno usposabljanje, učenje in izpopolnjevanje znanj jadranja in spremljajočih aktivnosti za člane JK ODISEJ in simpatizerje.

Aktivnosti so bile razpisane v klubskem koledarju dogodkov 2011. Raznovrstnost aktivnosti je obsegala:

• UČENJE JADRANJA na vseh nivojih, osnovni, nadaljevalni in izpopolnjevalni tečaji
  • FLOTNA ALI DOPUSTNIŠKA JADRANJA, IZLETI IN OBISK OBMORSKIH KRAJEV IN OTOKOV
  • PRIPRAVA IN TRENING ZA REGATE
  • UDELEŽBA NA REGATAH
  • SKIPERSKO, NOČNO IN TUDI EXTREMNO JADRANJE (HEAVY WEATHER SAILING)
  • POTOVALNA in OFF SHORE JADRANJA: Jadran – Italija – Grčija

Ta zapis obsega skupaj 13 dogodkov, ki spadajo v kategorijo »praktikum« za leto 2011. Izvedba na jadrnici Elan 33 Black Magic – BM pod skrbnimi skiperstvi in inštruktažami Srečka Škrleca.

1. FLOTNO JADRANJE – BEATLON 2011

od 13.04. do 17.04.2011. (BM 540)

To ni regata! To je družba jadrnic v skupni plovbi. Skupaj 6 plovil združenih za simpatičen način jadranja preko odprtega morja do skupnega cilja: v našem primeru iz Črvarja do Unij, drugi dan na Susak, in v naslednjih dneh zopet preko Kvarnerja v Verudelo (Bunarina) in preko Rovinja nazaj v Črvar. Dogodek, ki je udeležencem omogočil prijetno druženje, flotni izziv sodelovanja in preizkus znanja, veščin in spretnosti, naj navedem:

Dogodek je , kot že tradicionalno organiziral Miro Kapelj, vsak skiper pa je na svoji barki uskladil način, določili izhodišča in realiziral cilj potovanja: za nas, posadko 6 oseb je to pomenilo poleg druženja z ostalimi še maksimalno nabiranje izkušenj v jadranju, varno, organizirano in uspešno-kvalitetno jadranje ekipe, prepleteno z elementi pravilnih in načrtovanih manevrov in preizkusov znanj vodenja jadrnice. Kakšni so bili pogoji? Od plovbe v rahlem jugu 5 do 10 Kn, zmerne burje do 15 Kn, ter do prečenja Kvarnerja v burji do 30 Kn (heavy weather sailing). Pogoji so nam omogočili dragocene vsestranske preizkušnje. Izredno prijetna in vesela družba pa je dodala smetano na vso to dogajanje.

Posadko tvorijo še: Mlinar Dušan, Trtnik Zvone, Krauthaker Stane, Kovačič Dušan in Huzjak Maša – vsi člani JKO.

POROČILO O DOGODKU JE OBJAVLJENO NA SPLETNIH STRANEH JKO ( Aktivnosti -› Poročila -› Beatlon 2011 )

2. SPOMLADANSKA REGATA JK ODISEJ

od 12.05. do 19.05.2011. (BM 542)

To jadranje 8 dni, je v celoti vključevalo elemente potovalnega- off shore jadranja, nočnih voženj, ekstremnega jadranja (nevihte), regate, in skiperskega naprednega jadranja

Z jadrnico BLACK MAGIC , kot ponavadi izplujemo iz Črvarja, skupaj 4 člani JKO. Četrtek je, ura izplutja je 18:00. Jadramo v zmernem nočnem vetru in nato čez dan (petek) v Čikatu-Lošinj vkrcamo petega člana Rada. Na otok Ugljen, v vas Muline priplujemo v soboto ob 02:00. Vežemo za kratko spanje , le do 06:00. In nato do Hramine na Murterju kjer se ob 18:00 vkrca Samo. Sedaj nas je 6 oseb na BM. V naraščajočem jugu takoj nadaljujemo do priveza Kaprije, Šibensko območje, kamor prispemo ob cca 23:30. Sobota je, prepluli smo že 160 Milj !!! Je to le predhodni trening?

Regata: v nedeljo je ob 11:00 start,sodeluje 7 jadrnic v regati, nezaščiteno področje odprtega morja…

• nedelja, 1. plov: jugo do 30Kn, morje3-4, na odprtem…proga 12,2M , osvojimo 3.mesto…
  • v ponedeljek nismo regatirali, veter- burja- je pihal tudi preko 50 Kn
  • torek, 2. plov: burja do 28Kn morje 3 med otoki … proga 6,5M , osvojimo 2.mesto…
  • torek, 3. plov: burja do 22Kn morje 3 med otoki … proga 7,8M , osvojimo 3.mesto…
  • torek, 4. plov: burja do 20Kn morje 2-3 med otoki … proga 2,5M , osvojimo 3.mesto…

Skupni rezultat (odbit je najslabši plov) pristanemo na 4 mestu!!! Srčno in dobro smo se borili, izpeljali vse plove, pogoji jadranja v regati so bili za našo (dve najmanjši Elan 33) prezahtevni za boljši rezultat. Vsi člani v posadki smo športno in častno čestitali zmagovalcem.

Dogodki na obali pa so bili vrhunski- druženje, tarok-balinanje…dobra hrana, ogled otoka Kaprije…zaključni večer pa v Šepurinah na otoku Prvič, odlično.

In jadranje nazaj, proti Črvarju: zopet bo cca 160 Milj. Sreda ob 7:00 odjadramo do Betine Murter, Samo in Aleš se z avtom odpeljeta…Štirje člani takoj nadaljujemo do preliva Zapuntel ob Istu. Sidramo. Večerjo imamo (sreda) od 21:30 do 23:00. In takoj naprej, nočna vožnja mimo Lošinja, čez Kvarner, .. jadramo, noč, smo utrujeni ? Ne, uživamo, dobra logistika, razporeditev moči, prehrana tudi v času vožnje, koncentracija glede na vrsto in pogoje vožnje…odlično nam gre…. četrtek ura je 17:00 pristanemo v matični luki v marini Črvar.

Vsi v posadki smo na tem jadranju odlično izpeljali vse naloge in pridobili ter se izvežbali:

– znanja regatiranja, postopkov ob startu regate, izpilili smo jadralno in potovalno znanje posameznika, preverili smo iznajdlivost vsakega posameznega člana posadke, dvignili na visok nivo skrb za skupen cilj, to je uspešno in varno plovbo, ugoden rezultat v regati, dvignili smo nivo psihofizične izdržljivosti.

Skupaj smo v 8 dneh prepluli 404 M, to smo realizirali v 80 efektivnih urah vožnje!

V posadki sodelujejo še člani JKO: Kovačič Dušan,Vrečar Aleš, Kralj Rado,Povalej Srečko in Rebernik Samo.

REPORTAŽA JE OBJAVLJENA NA SPLETNIH STRANEH JKO ( Aktivnosti -› Poročila -› 17. spomladanski plov/regata JKO 2011 )

3. ŠOLA JADRANJA – OSNOVNI TEČAJ

od 27. do 29. 05.2011. (BM 544)

Pred izplutjem v Črvarju se na sami jadrnici natančno pogovorimo o predznanju tečajnikov, seznanimo se z opremo jadrnice, teoretično obdelamo potrebne veščine, izdelamo plan dela za tri dni šolanja in šele nato izplujemo. Popolnoma izkoristimo dan, vadimo obrate, vožnjo v veter, z vetrom, taktiko, skrajšave, nastavitve in manevre… V Črvarju in okolici cel dan piha spremenljiv veter moči do 3 Bf, do večera ob neštetih vajah priplujemo v Vrsar. Prijetno utrujeni, polni vtisov in novih znanj se pogreznemo v spanec.

Drugi in tretji dan v podobnem izdatnem ritmu aktivnosti, vaj in potovalnega jadranja odjadramo do zaliva Limski fjord, nato pa med otoke pred Rovinjem, okoli otočkov Sv.Ivan, sidramo, se privezujemo na obale, manevriramo – skratka gosti na barki izdatno in vešče nabirajo nova znanja in veščine navtike (namerno v zapisih ne omenjam kulinarike, ogledov mest in turističnih znamenitosti, pa verjemite, da je tudi v tem segmentu dejavnosti doživljamo izredno čudovito izkušnjo) .

Po treh dneh jadranja, učenja, treninga in izpopolnjevanja tehnik se vrnemo v Črvar, dobro razpoloženi z novimi znanji in izkušnjami.

V celoti smo vključno z vajami prepluli 76 M, vozili smo skupaj 22 ur.

V posadki so se izpopolnjevali še potencialni člani JKO: Svet Tanja, Lavrič Borut, Herman Nevenka in Tomaž.

4. SPROŠČEN JADRALNI WEEKEND Z ELEMENTI TEČAJA JADRANJA

od 17. do 19. 06. 2011. (BM 549)

Zopet izpljujemo z BM iz Červarja, tokrat so v posadki dva očka in otroka 4 in 3 leta. Cilj jadranja je bodoče skiperje, tokrat brez boljših polovic, pripraviti na bodoče dopustniško jadranje, preveriti, ali lahko dve družini z malimi otroki samostojno odplujejo z jadrnico. Sproščeno smo pravzaprav trenirali bivanje na plovilu, manj smo se posvečali sami tehniki vožnje. In moja vloga: prikaz in demonstracija znanj, spremljanje v izvedbi manevrov, pomoč in nasveti ter komentarji k samostojnemu izboru odločitev, ki so jih sprejeli bodoči samostojni jadralci.

Uspeli smo, otroci so se vživeli, imeli smo kopanja, igrice in seveda potovalni del, ne daleč, le do Vrsarja in nazaj.

Skupaj smo v 3 dneh prepluli 36 M, imeli smo 12 efektivnih ur vožnje!

Udeleženci vikenda so bili še: Trunk Primož s sinom Nejcem in Fazarin Andrej s hčerko Julijo.

5. DOPUSTNIŠKO JADRANJE IN NABIRANJE VEŠČIN

od 20. do 26. 06.2011. (BM 550)

Ekipa na BM je sestavljena, tri starostne generacije: moja malenkost in moj brat, bratova hči Nataša in dva mladostnika prvi ima 7, drugi 15 let. Cilj jadranja je poletno dopustniško jadranje in užitek narave. Izpluli smo iz Črvarja, »obdelali« Kvarnerič in otoke severnega Jadrana in se vrnili po tednu dni. Večinoma v neokrnjeni naravi, z ogledi malih vasic, kopanjem v prelepih zalivih, le malo civilizacije in spontano sproščujoče nabiranje jadralnih veščin na jadrnici, da tudi mnogo rib smo ujeli, našli lupine lepih školjk, ježkov, kakšen zanimiv mineral… Mnogo smo jadrali, minimalno uporabljali motor, prenočevali smo v manj znanih sidriščih, v prelepih zalivih, le eno noč v marini in še to zaradi grozeče nevihte in s sprotnim izkoristkom obiska dolgoletnega znanca na njegovi barki v marini Veruda. Uspeli smo. Skupaj smo Matija Škrlec, Nučič Nataša s sinovoma Alešem in Matejem v 7 dneh prepluli 165 M, v 42 efektivnih urah vožnje!

6. POTOVALNO JADRANJE – DOPUST

od 28.06. do 10.07.2011. (BM 551)

Bila je ideja zopet odpluti proti Grčiji, mogoče Siciliji… pa se je izjalovilo. Neresni kandidati s katerimi smo planirali skupno pot na jug so se premislili, zato sva z ženo Evgenijo morala spremeniti načrtovano pot, ostala sva sama in se podala na skrajšan dopust tokrat le do otočja Murter. Oba dolgoletna člana JK ODISEJ oba z ogromno izkušenj. Tokrat sem poizkušal voditi jadrnico kot fizikus, delavni član posadke, Evgenija pa je vodila in načrtovala pot, postanke, srečanja z znanci in jadralci, ki sva jih seveda spoznala v preko 30 letih najinih jadralnih izkušenj.

Prelepih in mnogo resnično zanimivih dogodkov sva doživela.. Jadranje ni postalo le rutina. Še vedno je predvsem kvaliteten način življenja in stik s kulturo drugega okolja, z domačini, z naravo in ljudmi, ki razmišljajo podobno. Skupaj sva v 13 dneh z ženo Evgenijo preplula 275 Milj v 70 urah vožnje.

7. POTOVALNO JADRANJE – OFF SHORE – JADRAN

od 31.07. do 07.08.2011. (BM 554 )

Grupa kolegov 5 oseb starosti cca 30 let, bi se rada preizkusila v varianti etapnega jadranja na večje razdalje po Jadranu. Vsi so prvič na jadrnici, nimajo pomorskih znanj, vendar si želijo spoznati novo življenjsko izkušnjo. Turizem ali šport, lenarjenje ali akcija in učenje? Že v predhodnem pogovoru, ko smo se spoznali in srečali v Ljubljani, so se odločili za srednjo kombinirano pot, to je učenje s turizmom.

Potovanje smo začeli v Betini na Murterju. Odjadramo na sidrišče na Tijatu, drugi dan pa mimo Šibenika v Skradin in s turistično ladjico na slapove Krke. Prespimo v marini. Tretji dan imamo odlične pogoje za jadranje, veter NW do 15 Kn vsi se poizkušajo v krmarjenju, intenzivno upravljajo z jadri, hitro se učijo in uživajo v plovbi. Ustavljamo se za kopanja, prenočimo v varnem in lepem zalivu Vinišče, naslednji dan pa izjemno lepo jadranje do Šolte, kopanje v Maslenici in plovba na Vis. Zvečer pohajkovanje, večerja v konobi in žuriranje ob glasbi v nočnem cocktail baru do ranih jutranjih ur… Četrtek je spanje do 10:00, nato pa mimo Komiže direktno na Biševo. Vez ob obali, od koder sicer domačini vozijo turiste v Modro špiljo. Mi se raje odločimo za raziskovanje otoka, na vrh do vasice Polje, kjer so čudoviti nasadi sadja in prvovrstni vinogradi. Domača neokrnjena vasica in narava, ki še ni doživela masovnega turizma. Izredno!! Kupimo ribe, velike orade, na BM naredimo izvrstno pojedino, nato si skupaj z domačini na TV, med živahnim pogovori, ogledamo še nogometno tekmo, uživamo v njihovih sočnih prvinskih komentarjih, pijemo izvrstno domače vino. Noč je mirna, utrujeni zaspimo kot ubiti… Petek, ura je 6:00, zbudi me budilka, vsa posadka spi. Sam odvežem, avtopilot in moje izkušnje, dvignem jadra, piha burja cca 12 Kn, morje je idealno za plovbo. Jadrnico usmerim proti Brusniku, plujem tik ob vulkanskih kameninah, zbudim ostale člane posadke (ura je cca 9:00), naredimo več čudovitih posnetkov vulkanskih večbarvnih kamenin. Ko nadaljujemo mimo Svetca se veter obrne v zmeren maestral, posadka na BM prevzame krmilo, škote in drugo opremo v upravljanje. Skupaj nadaljujemo do oddaljene Jabuke, zopet foto session in brez ustavljanja po zmernem maestralu in ostri orci vplujemo na Žirje. Danes smo prejadrali več kot 60M. V ozkem zalivu Stupica mala vržemo sidro ob 19:30… Sobota, odplujemo na Kaprije, dober zajtrk, veliko pivo, veliko kopanja, odlično uživaško jadranje, pozno popoldne pristanemo zopet v Betini. Naše druženje se tu konča, novopečeni jadralci so pridobili ogromno novih spoznanj in izkušenj jadranja tudi na dolge proge (dejanski off shore). Videli smo do sedaj večini neznane kraje… skratka za ponavljat! Posadka se zadovoljna z avtom odpelje proti domu.

Skupaj smo v 7 jadralnih dneh prepluli 213 Milj v 50 urah vožnje. Posadko so poleg skiperja sestavljali še: Franko Domen, Kovačič Jaka, Frelih Luka, Sekirnik Maks in Pišlar Žiga

8. POTOVALNO JADRANJE in NADALJEVALNI JADRALSKI TEČAJ

od 7. do 14. 08. 2011. (BM 555 )

Naša stara znanca, člana kluba JKO, se odločita za jadranje na moji jadrnici ob moji asistenci. Sicer ju poznamo kot stalno posadko na Uroševi Srčni dami, to sta Mateja in Bojan. Namen našega druženja je skupni dopust in dopolnilno nabiranje izkušenj, pravzaprav pogled na jadranje z drugega zornega kota, kot ga sicer že dobro poznata.

Združujemo elemente dopustniškega potovanja, prijetne domačnosti znancev, ker smo tokrat cel teden skupaj na eni jadrnici. Večino časa pa izkoriščamo za dopolnitev že prej osvojenih znanj in izkušenj še posebej v postopkih manevriranja v lukah, pri sidranju in v samostojnem načrtovanju poti, skrbi za varnost, v postopkih navigacije in orientacije v prostoru. Poudarek je na dvigu samozaupanja v lastne odločitve, in v pravilni izvedbi in izpeljavi začrtanih dejanj.

Potovanje smo začeli v Murterju, v močnem vetru odjadramo do dvižnega mosta v Tisnem in nadaljujemo do Šepurin, kjer se vežemo na znani pomol. Zjutraj se odpravimo v Skradin, Bojan in Mateja še nista videla slapov Krke, zato kot turista odideta na ogled, jaz pa ostanem na barki na sidru v bližini marine. Tu prenočimo, vendar se proti jutru razvije nevihta z burjo preko 30Kn. Večino bark na sidrih je burja razsidrala, ravno tako tudi našo BM, ob 04:30 namesto iskanja nove sidriščne pozicije odjadramo vzdolž kanala, mimo Šibenika, proti jugu. Nevihtni videz morja, visoki valovi, močan veter… danes nič kopanja, Bojan nas vodi direktno do Trogirja, kamor prispemo še v dopoldanskih urah. Vežemo v marini in izkoristimo cel dan za ogled mesta in pohajkovanje. Sreda je, po obisku odlično založene tržnice, odplujemo v super pogojih vetra, burje 15-24 Kn, na drugi krajšavi, z brzino tudi preko 9 Kn mimo Žirja, mimo Kornatov (vse po zunanji strani) direktno v Telaščico, kamor prispemo ponoči ob 01:30. Celotno pot, cca 75M opravimo v neprekinjeni vožnji v 13 urah. Obvladali smo vse elemente Off shore, nočne in poleg tega še heavy weather sailing. Bravo Mateja in Bojan. Vedel sem, (VHF) v skrajni poziciji zaliva Telaščica sta sidrala Uroš i Jurka na Srčni dami. Seveda smo jih našli in zbudili. Veselje ob snidenju je trajalo še dolgo v noč. Naslednja dva dneva prebijemo skupaj v sproščujoči družbi v okolju Kornatov, Žuta in Dugega otoka. Jadranje zaključimo zopet na Murterju, v nedeljo, kjer me čaka že nova posadka!!!

Z Bizilj Matejo in Pogačar Bojanom smo v 7 jadralnih dneh v 62 urah vožnje prepluli 251 Milj v 62 urah vožnje.

9. OSNOVNI PROGRAM učenje jadranja in POTOVALNI DOPUST

od 14.08. do 21.08.2011. (BM 556 )

Štirje posamezniki, vsi z željo učenja jadranja, trije možje in simpatična dama, nikoli se niso srečali poprej pred jadranjem, le jaz sem jih imel priliko spoznati že prejšnja leta. Sestavil sem torej zanimivo naključno posadko. Zopet izpljujemo iz Murterja, idejno smo začrtali potovalno smer najprej na jug, kasneje pa do matične luke barke BLACK MAGIC , to je do Črvarja. Planiran čas popotovanja in učenja je en teden.

Odpluli smo in se zaustavljali (prenočevali) vezali ali sidrali v naslednjih lukah: privez v luki Šepurine, trening pristajanj in manevriranj ob pomolu v luki Zlarin; sidranje na Žirju, privez in manevriranje v luki Muna Žirje, sidranje v Telaščici; sidranje uvala Dobra na Dugem otoku; nato pa daljši transfer (več ustavljanj in kopanje med potjo je seveda obvezno) do otoka Lošinj, pozno ponoči se sidramo v zalivu Liski. Naslednji dan pa vez na pomol Unije, prečenje Kvarnerja, večkratne vaje manevrov in prenočevanje – sidranje v zalivu Soline pri Puli, vez v marini Bunarina, vez v luki Vrsar in končno Črvar. Seveda smo obdelali kompleten program učenja, neskončno število ponovitev posameznih opravil, zraven smo se veliko kopali in nasploh – izjava tečajnikov je bila: Smo zelo zadovoljni, bilo je perfektno, izredno veliko smo se naučili !

Predelali smo celotni šolski program učenja osnov jadranja, ki vsebuje:

• namestitev na jadrnici, spoznavanje s plovilom in opremo
  • organiziranje posadke, razlaga programa učenja, učnih vsebin, potrebnih nalog in opravil
  • priprava za dejansko plovbo, priprava plovila,delo z vrvmi, upravljanje motorja, krmarjenje
  • jadranje in delo z jadri, dvig, optimalne nastavitve, obrati v veter in z vetrom, krajšanja,
  • manevriranje s plovilom ,spremembe smeri in navigacija
  • manevriranje v lukah, privezovanje , odplutje s priveza, sidranja
  • postopki človek v morju, ostala mornarska dela in veščine
  • uporaba pomorske radijske postaje, uporaba druge opreme na jadrnici, utrjevanje znanja

Skupaj smo v 7 dneh prepluli 256 M, to smo izpeljali v 64 efektivnih urah vožnje!

Tečajniki in člani posadke so bili: Nose Janez, Korenč Frenk, Ugovšek Tomaž in Huzjak Maša

10. ŠOLA JADRANJA – OSNOVNI TEČAJ in POTOVALNO JADRANJE

od 4. do 11. 09. 2011. (BM 558)

Še ena posadka, štirje kolegi, ki si želijo preveriti ali je jadranje za njih prava dejavnost. Moj pristop k jadranju je sicer ustaljen, program šolanja pa enak kot je vpisano v točki 9 (glej predhodni zapis). Le posadka, izbrana smer poti, akvatorij in pogoji na morju so vedno drugačni.

Tokrat izplujemo iz Črvarja, na razpolago imamo teden dni. Kar močan jugo nas spremlja na poti proti jugu. Pot nas vodi (seveda ne premočrtno ampak v odvisnosti od potrebnih manevrov) do sledečih sidrišč ali priveznih točk: marina Rovinj, (hude nočne nevihte) nato sidranje v zalivu Soline, to je varno sidrišče, sidro je zdržalo vetrovne sunke jutranje burje do 30Kn, nato se šele popoldne, ko se veter stabilizira odpravimo čez Kvarner, še vedno v močni burji. Vežemo se ob pomol v lučici Unije, tu srečamo barko Trobentica z Mirom Kapljem na krovu! V naslednjih dneh se ustavljamo na Susku, v Iloviku, v Nerezinah, sidramo v zalivu Sonte, nato pa Osor, ponovno čez Kvarner v smeri NW do Medulina, sidranje v zalivu Šekovac, naslednji dan je brezvetrje, odmotoriramo proti Rovinju, vežemo in prenočimo na mestni operativni obali. Zjutraj pa zopet veter, jadranje do Črvarja zaključek….

Imeli smo vse mogoče pogoje vetrov in stanja valovanja morja. Raznovrstnost je pogoj za najboljše nabiranje izkušenj. Izdaten ritem aktivnosti, jadranja, učenja in vaj, je navdušil udeležence.

V celoti smo vključno z vajami prepluli 211 M, vozili smo skupaj 42 ur v posadki potencialnih članov JKO Terčon Janko, Vidmar Martin, Novak Marko in Dolgan Borut.

11. ŠOLA JADRANJA – NADALJEVALNI TEČAJ in POTOVALNO JADRANJE

od 11. do 17. 09. 2011. ( BM 559)

Se ponavljam? Nova posadka. Nova doživetja, pa zopet druga izbrana smer poti in pogoji na morju, ki so vedno drugačni. Le tehnično strokovna vsebina tečaja je vedno enaka, natančna in celovita do potankosti.

Ponovno izplujemo iz Črvarja. Dva udeleženca poznam iz prejšnjih jadranj, za njiju je to jadranje dvig nivoja znanja in utrjevanje že poznanega. Druga dvojica sta začetnika. Seveda se zato veliko bolj posvečam njima in dodatno razlagam in pojasnjujem vse principe iz tematike navtike.

Teden dni imamo na voljo, cilj poti je Zadar. Prvi dan priplujemo do zaliva Paltana, prenočimo na sidru. Zjutraj izplujemo v Kvarner pričaka nas jugo do 15Kn. Odločimo se za smer proti prelivu Osor, prečkamo preliv in prenočimo na sidru v zalivu Sonte. V nadaljevanju poti so mesta sidranj in privezov sledeča: vez v Nerezinah, sidranje v zalivih ob Punta Križi, vez v luki Veli Lošinj, sidranje ob otoku Orjule, (ulovimo cca 30 rib, imamo izdatno ribjo pojedino!!) Nato vez na Iloviku, sidranje v prelivu Zapuntel, sidranje v zalivu Jazi na Molatu, vez v Božavi, vez na pomolu Lučine, vez na pomol Žmanj, vez v Kukljici in končno zaključek jadranja v marini Zadar. Potovanje smo izkoristili za čas učenja, nabiranje znanja, vaje, prosto potovalno jadranje in seveda za zabavo, druženje, lovljenje rib, obilico kopanja, gastronomske užitke, ogled obiskanih mest in vasi……

V Zadru sta dva udeleženca jadranje zaključila in se odpravila domov, dvojica pa bo nadaljevala jadranje na regati JK ODISEJ, ki je opisana v naslednji točki.

V celoti smo v 7 dneh vključno z vajami prepluli 204 Milje , vozili smo skupaj 58 ur v posadki Terčon Janko, Kustec Brane, Povalej Srečko in Pintar Gašper.

12. JESENSKA REGATA JK ODISEJ

od 17.09. do 22. 09. 2011. (BM 560 )

Odločim se za sodelovanje na tradicionalni regati monotip jadrnic (Bavaria 32), kjer se, že vrsto let, udeležujem regate v konkurenci OPEN z lastno barko ELAN 33 BLACK MAGIC.

Člani moje posadke, štirje smo, so povabljenci, ki želijo skupaj z menoj zajadrati v danih pogojih kot jih razpiše organizator regate. Naš cilj je sodelovati izven konkurence, se pomeriti s samimi seboj, seveda v primerjavi z ostalo konkurenco, neskončno uživati v jadranju in se poveseliti v družbi s starimi znanci, člani kluba JKO. Poleg tega želimo še izpiliti naše znanja jadranja in utrditi naučeno.

Do regatnega polja v bližini preliva Ždrelac ob otoku Bisage priplujemo iz Zadra.

Trije dnevi, skupaj 8 etap, Black Magic z mojo ekipo jadralcev dosežemo vseh 6 etapnih zmag v prvih dveh tekmovalnih dneh. Tretji tekmovalni dan pa popustimo, preveč lagodni smo, napake se vrstijo. V prvem plovu tretjega dne dosežemo drugo mesto, v zadnjem plovu pa le peto mesto, kot posledico kazenskega obrata za 360°, ki je sledil mojemu neprevidnemu manevru, ko sem grobo oviral drugega tekmovalca v konkurenci. Seveda sem se skiperju , ki sem ga oškodoval tudi iskreno opravičil, kljub temu, da je kasneje zaradi drugega vzroka v tej etapi odstopil. In še kanček resnice: moja lastniška Elan 33 je sigurno boljša v performanci jadranja od okornih charter bark. Naš dosežen rezultat velja seveda kot čas absolutnega prihoda v cilj. Pa vseeno, v vseh etapah smo startali zadržano, tako da nismo ovirali jadralcev v monotip konkurenci, še več, namerno smo se umikali, v predstartni proceduri pa sem z izredno prisebnostjo in rešilnim manevrom preprečil dva neposredna trčenja, ko sta dva jadralca na neprednostni levi uzdi drvela točno v smer direktnega trčenja.

Še kratka analiza: kje so še bile naše prednosti: dobra tehnika in odlično delo s špinakerjem prvi dan, hitre in prave odločitve, konstruktivno in dobro koordinirano delo celotne posadke, taktika, sprotne adaptacije glede na raznovrstne pogoje – tudi v hudem dežju drugega dne, odlično delo z jadri, disciplina…

Po izvrstnem družabnem delu regate – zakuski v luki Žman , svečani podelitvi priznanj in diplom si privoščimo izdatno spanje. Nazaj, v matično luko Črvar krenemo le trije v posadki Tanja se vrača domov z avtom. Iz Žmanja odplujemo v sredo ob 8:00, sprva slab veter v glavo, kasneje vzporedno s Premudo doživimo hudo nevihto z burjo in vetrom do 35 Kn. Med kratkim postankom v zalivu Krivica si kuhamo kočerjo nato pa mimo Unij direktno v Kvarner, kjer še vedno piha burja do 20 Kn, Temna noč je, ob 01:00 se zasidramo v znanem zalivu Paltana v bližini Pule. Zjutraj ob 6:00 pa naprej, burja se poleže nastane prelep sončen dan, še malo motorja, ustavimo se v Rovinju, burek in kavica… V Črvar prispemo v četrtek ob 14:00, prijetno utrujeni in izpolnjeni s pričakovanji…. Spakiramo in se odpravimo domov…

Skupaj smo v 6 dneh (regata in povratek v Črvar) prepluli 218 M, vozili smo skupaj 48 ur sestavi Povalej Srečko, Pintar Gašper in Kržan Tanja.

REPORTAŽA REGATESE NAHAJ NA SPLETNIH STRANEH JKO (Aktivnosti -› Poročila -› 20. regata za prehodni pokal JKO 2011 )

13. REGATA ELAN IMPRESSION SAILING WEEK 2011

od 1.11. do 7.11.2011. (BM 562 )

Podobno kot lani se tudi letos prijavimo na to eminentno regato kot klubska ekipa JKO. Cilj našega nastopa je dober rezultat in seveda osebni cilji nas posameznikov, to je dopolniti se v izzivu regatiranja med vrhunskimi mojstri svetovnega jadranja. Regatirali smo z jadrnico ELAN33 BLACK MAGIC.

Torej, če želimo na regato moramo najprej iz Črvarja v Biograd n/m v regatno okolje. Janez se nam je pridružil le za regatne plove. Ostali štirje člani posadke Boris, Božo Milan in jaz pa opravimo transfer do Biograda in kasneje nazaj. To je navigacijsko zahtevno, izredno poučno in zanimivo »off shore« jadranje, direktno , brez mnogih postankov, v strogem ritmu dežuranja z obvezo varnega in hitrega premika do regatnega področja. Skupaj cca 130 M dan in noč….nato dvodnevna regata ….( in kasneje zopet 130 M nazaj).

Odpeljali smo tri plove, v regati skupnega starta 63 jadrnic razdeljenih v grupe impression, performance in cruiser. Same večje, super opremljene, večinoma nove barke. Moja razmeroma majhna BM je bila dodeljena v grupo cruiserjev C2.

Dan 1: prva etapa v vetru SE do 20 Kn palica, dolžina plova 7M

Dan 1: druga etapa v vetru SE do 25Kn navigacija, dolžina plova 9,3M

Dan 2: tretja etapa v vetru SE do 30Kn palica, dolžina plova 6,4 M

Dan 2: nadaljevanje tekmovanja je bilo zaradi premočnega vetra prekinjeno!!

Rezultat: 1.mesto v grupi C2 (4 v konkurenci) in 9. mesto med cruiserji (17 v konkurenci). Močan veter in visoki valovi so nam onemogočili doseči vidnejši rezultat med večjimi barkami v generalnem plasmanu. Dodatni fenomen regate je bil, da so barke impression imele precej skrajšano pot do cilja Vse tri etape smo odpeljali na drugi ali prvi krajšavi, špinaker, ki je naš adut sploh nismo uporabljali ( preveč konkurentov je jadra trgalo, mi tega nismo želeli). Bilo je tudi več hudih trkov in škode, mi smo jo odnesli srečno brez praske!!! Regato sem odpeljal tudi v konkurenci ORC razvrstitve. Zaradi moji jadrnici neprimernih pogojev sem dosegel le povprečen rezultat med vrhunskimi regatniki serije performance.

Za natančnejši pregled dogajanja in rezultatov si oglej spletno stran www.burin.si.

Skupaj smo v 6 dneh (regata in povratek v Črvar) prepluli 312 M, prevozili smo skupaj 64 ur sestavi Smirnov Boris, Dajčar Božo, Živanovič Milan in Janez Bitenc

ZA ZAKLJUČEK

Seštel sem zgoraj zapisano: 49 oseb je v 86 dneh v 646 urah vožnje preplulo 2.771 milj ob vzhodni obali Jadrana.
Vse to se je dogajalo v obliki našega praktikuma kot je opisano zgoraj na jadrnici BLACK MAGIC v realni praksi.

V tem sicer zelo obširnem zapisu namenoma nisem opisoval pokrajinskih lepot in izdatnih in perfektnih kulinaričnih dobrot. Takšne zapise si preberite v drugih poročilih z naših jadranj. Izpuščena so tudi vsa druga moja jadranja, ki so imela le namen relaksacije, dopustovanja ali zabave.

Naj velja pravilo: več kot znamo, varneje in bolj sproščeno in polno bomo izrabili svoj čas na plovilu, v času dopustov, jadranjih za zabavo ali pa na športnih prireditvah.

FOTO ALBUM

Jadralska praktikume-usposabljanja je popisal in organiziral Srečko Škrlec.