Jadralni klub Odisej 14. JESENSKA REGATA 2005

Zadnji popravek:

14. Jesenska regata za pokal JK Odisej

PREPRIČLJIVA ZMAGA ZVONKA HOČEVARJA

Uspešno obvladali vse od viharja do brezvetrja

14. jesensko regato za prehodni pokal JK Odisej od 17. – 21.09.2005 v monotipu Elan 333 smo organizirali v Zadarskem akvatoriju s 24 prijavljenimi ekipami iz dveh držav, Irske in Slovenije. V treh dnevih smo v regati opravili 61 navtičnih milj (po zemljevidu) in jo uspešno zaključili s šestimi izvedenimi plovi, brez večjih nesreč ali poškodb bark in udeležencev (nekaj na-, raz-, ob-trganih genov), z zaključnim banketom z obilico izvrstne hrane, na katerem sta peli obe nam poznani pevki, Katarina in Ivana v Dariovi spremljavi, ter osvežilnim kopanjem v sredo dopoldne v čisti, topli morski vodi med Ugljanom in Zadrom.

Za tiste, ki niste sodelovali: imeli smo zelo spremenljive vremenske razmere, v povprečju odlične, s tem, da smo imeli prvi dan viharno burjo v sunkih do 45 vozlov, tudi nekaj kapelj dežja smo "pokasirali", drugi dan so bile normalne razmere s soncem in z vetrom okrog 20 vozlov v redkih sunkih do 35 vozlov, zadnji dan pa smo se mučili po slabem, občasno vrtečem se vetru in brezvetrju skoraj brez oblačka ter prijetnim toplim soncem, ki pa nas je nekajkrat kar preveč pregrel in tudi opekel nekatere sonca nevajene udeležence ter zmanjševal koncentracijo skiperjev.

V soboto popoldne smo prevzemali jadrnice v zadarski marini Tankerkomerc, v Sukošanu in Biogradu, saj je bilo prijavljenih kar 24 ekip, za katere nismo mogli zagotoviti jadrnic samo v matični marini. Jadrnice za monotip Elan 333 niso bile vse popolnoma enake, nekatere so bile bolje natrimane, a vseeno dokaj izenačene. Žal sta se dve ekipi (Danilo Novakovič in Zlatko Matič) odločili dati prednost turističnemu križarjenju pred našim tekmovanjem in odpluli raziskovat akvatorij okrog Palagruže, z obljubo, da se vidimo vsaj na zaključnem banketu. Prevzemi jadrnic so se precej zavlekli, tako da smo večina prevzeli jadrnice malo pred nočjo in nismo mogli pred regato preizkusiti svojih plovil. Zbirno mesto je bila nam vsem poznana konoba Ankora, kjer je bil organiziran spoznavni večer z različnimi prigrizki in nekaj pijače in kjer so ekipe poravnale svoje finančne obveznosti in prejele dokumentacijo za regato. Zvečer smo z vrhovnim sodnikom Draganom Penjalovom že izvedli skiperski sestanek, tako da nam je ostalo več časa na razpolago za jadranje naslednjega dne.

Startali smo pri Barotulu (o.Pašman), tako da smo imeli vsi udeleženci, ne glede na izhodiščno marino, približno enako pot do starta. Vso pot nas je spremljala močna burja, tako da nismo porabili skoraj nič goriva in se privajali na regatne razmere (vsaka stvar je za nekaj dobra). Želel sem napeti zadnjo pripono na naši jadrnici, pa je bilo škripčevje tako zasoljeno ali zarjavelo, da ni bilo moč zategniti pripone, niti potem ne, ko sem se ulegel v zrcalo in povlekel vrv vodoravno. Mogoče bi pomagal Izvijač spray ali pa WD-40, a kaj, ko napake nisem že prej ugotovil. Očitno bo Brik nepreklicno nastavljen samo za lažji veter. Škoda. 15 navtičnih milj dolg prvi plov je potekal od Barotula proti vzhodu, okrog otočka Komornik, nato pa z vetrom v bok SE po Pašmanskem kanalu, med otočkom Katarina pred Biogradom, skozi preliv med plitvino Kušija in otokom Arta Vela, mimo Hramine do in okrog otočka Sustipanac, ter nazaj do rta Gradina pred vhodom v luko Hramina na otoku Murteru. Že na startu je pihala močna burja nad 30 vozlov, v refulih tudi do 40, tako da je jadranje zahtevalo kar precej fizičnega napora za napenjanje jader in izvajanje manevrov, poleg tega pa tudi čim težjo obtežbo za uravnoteženja nagiba, tako da so bile v prednosti polnoštevilne posadke. Po startnem strelu ob 11:40 uri se je počasi odlepila skupina vodečih: Echo s krmarjem Hočevarjem, Anja z Zakrajškom za krmilom, Točkica z Valenčičem, Nejica / Röthl, Kon Tiki / Mayfield, Brina / Holynski in Blue Wind / Boris Smirnov, katero je večina ekip uspešno zasledovala in se nam počasi odmikala. V cilj je prvi vplul ob 14:01:40 uri po 2 urah, 21 minutah in 40 sekundah, z zavidljivo povprečno hitrostjo 6,35 vozlov Echo z Zvonkom Hočevarjem, ki si je nabral skoraj sedem minutno prednost pred ostalimi. Skupaj sta za njim v cilj pripeljala Anja z Vojkom Zakrajškom in Točkica z Aleksandrom Valenčičem, ki je za Vojkom zaostal le 15 sekund. Nato so se v pičlih 5 minutah zvrstile jadrnice do 13. mesta, za zadnjih pet mest pa smo se borile tiste ekipe, ki so bile lažje in so imele minimalno število posadke. Zadnja barka je vplula v cilj pol ure za prvim, kar izpričuje visoko kakovost jadranja.

Pol ure kasneje se je začel drugi tehnični plov, in sicer dvakrat palica med rtom Gradina in otočkom Sustipanac v dolžini 6 NM. Vihar ni pojenjal in se celo še krepil, pripravljalo se je na dež, padle so prve kaplje. Nekatere posadke je prvi plov že precej izčrpal in so se ob slabi vremenski napovedi raje odpovedale drugemu plovu in nas počakale v marini. V etru je potekala tudi nekakšna pobuda za referendum, ki pa jo je sodnik ignoriral in nas pognal v dirko ob 15:20 uri. V hudi burji nad 30 vozlov je najhitreje startal Echo, ki so mu sledili Točkica, Lepotička s krmarjem Marinčkom, Nejica in Lana z Remicom. Med regato je veter še ojačal, tako da je v refulih pihal tudi do 45 vozlov. Hočevar je do cilja samo še povečeval prednost in vplul v cilj ob 16:29:30 uri, v času 1:09:30 in s povprečno hitrostjo 5,18 vozla, dobro minuto pred zasledovalci. Na drugo mesto se je uvrstil Valenčič, tretji je bil Marko Marinček, nato pa v razmaku 8 sekund še Röthl in Borut Remic. Na začelju sva se v mednarodnem obračunu borila O'Connor in Zaletel ter sva vplula v cilj 15 minut za zmagovalcem prvega dne Hočevarjem, in s tem je bila tekma za prvi dan zaključena. Po prvem dnevu je vodil Hočevar z dvema točkama, sledili pa so Valenčič 5, Röthl 8, Marinček 11 in Holynski 12. Tudi drugi niso preveč zaostali in majhne razlike med ekipami so obetale zanimive boje v naslednjih dneh.

Vpluli smo v marino, se privezali na rezerviranih privezih in se pred večerjo skušali nekoliko spočiti, medtem pa je marljivi sodnik računal rezultate. Od celodnevnega manevriranja in preštevilnih obratov sem bil popolnoma izčrpan in imel bolečine v rokah od besnega vrtenja vinčev, zato sem se šel takoj stuširat pod vroč tuš, da se mi zakrčene mišice sprostijo. Po večerji smo šli na sprehod v mesto Murter, se v lokalu posladkali s sladoledom in nekaj spili in se kmalu vrnili na barko. Utrujenost je naredila svoje in ni bilo nobene pretirane želje po ponočevanju. Marina Hramina je zelo prijetna in nudi vse potrebno udobje. Odkar so jo prenovili, je za higieno in dobro počutje jadralcev izredno lepo poskrbljeno. Žal sem to odkril šele pozno ponoči, ko je bil stari del sanitarnega bloka zaprt - je pa bilo toliko bolj prijetno. Bolniško čista in svetla umivalnica z množico ogledal te ob vstopu kar oslepi. Vstopim v stranišče, na steni pa plastenka z razkužilom za desko in roke. In, ko sredi noči tako meditiraš, te spremlja polglasna glasba 70-tih let, da se ti nikamor več ne mudi.

Jutro nas je pričakalo precej bolj vedro kot prejšnji dan. Med oblaki je zasijalo sonce, pa tudi burja se je malo umirila. Skiperski sestanek je vodil sodnik Penjalov v klubu marine Hramina, kjer smo prejeli natančna navodila za drugi dan. Ponovno smo se zbrali pri rtu Gradina, razpoloženje med posadkami pa je bilo precej bolj vedro glede na vremenske razmere. Še vedno je pihala burja, tokrat z okrog 20 – 25 vozli. Tretji navigacijski plov v dolžini kar 16 NM je obetal zanimivo »all-round« jadranje. Start je bil proti vetru od rta Gradina proti otočku Sustipanac, kjer je bila tudi včeraj obračalna točka. Nato z bočnim vetrom med plitvino Kušija in otokom Arta Vela, nato stranica z vetrom v polkrmo do obrata pri otočku Kozina, nato spet proti vetru do otočkov Žavinac Veli in Mali, spet daljša stranica mimo Biograda do plitvine Kočerka, zadnji obrat in nazaj skozi cilj, ki ga je sodnik Penjalov postavil med svetilnikom na pomolu v Biogradu in ciljno bojo. Ob 11:30 uri nas je sodnik spustil v dirko. Klub temu, da je bil plov precej dolg, je bila povsod in še posebej ob bojah kar precejšnja gneča, zanimivih neposrednih dvobojev, ki so se vlekli tudi po več 10 minut je bilo na pretek. V teh gnečah je večkrat prihajalo do kočljivih situacij, ki pa smo jih v celoti razrešili brez nesreč. Bilo pa je nekaj protestov, vendar so protestirani športno priznali svoje napake in opravili dvojni obrat in ni bilo nobene diskvalifikacije. Med vodilno trojico, ki se je nekoliko oddaljila, je spet prvi v cilj zapeljal Hočevar ob 15:26:35 uri v času 3:56:35 in s povprečno hitrostjo 4,06 vozla, Valenčič se je očitno aboniral na 2. mesto, tretji je bil Remic, v ospredje se je spet prebil Mayfield, Dejan Volk je bil peti. V »normalnih« pogojih sta nam zobe pokazala šesti Marcel Švab in sedmi Smirnov, za osmo mesto pa sta se spopadla O'Connor in Zaletel. Tokrat so očitno imeli probleme nekateri izkušeni skiperji, ki so zasedli za njih nekoliko nenavadna mesta bolj v ozadju.

Četrti tehnični plov v obliki palice, dolžine 7 NM, je spet obetal napeto jadranje in zgoščen »promet«, saj smo v relativno ozkem kanalu in kanalizirani s postavljenimi vrati morali stalno paziti, da se ob prehitevanjih in srečavanjih ne bi ušteli pri presoji medsebojne oddaljenosti. Start in cilj sta bila med bojo, ki označuje plitvino Kočerka, in sodniško barko, nato je bilo treba pluti NW do boje, ki označuje plitvino Minerva, nazaj SE skozi vrata do boje pri Biogradu, obrat in NE do cilja, odpeljali smo dva kroga. Še vedno je pihala burja, ki pa je še malo popustila. Kot smo pričakovali, so bile vse posadke močno »nabrušene« in tako zagnano startale, da je moral glavni sodnik start drugega plova zaradi množičnega pobega na startu razveljaviti. Drugi start ob 16:45 uri je uspel. Kot vedno se je v startni gneči (in gnečah nasploh) najbolje znašel Hočevar, ki je kmalu pobegnil in pripeljal ob 17:59:10 uri, v času 1:14:10 in s povprečno hitrostjo 5,66 vozla, z dve in pol minutno prednostjo, jasno, spet pred Valenčičem. Tretji je bil Zakrajšek, četrti Remic in peti Švab. S sedmim mestom je svojo najboljšo uvrstitev na regati dosegel naš novi član iz Irske O'Connor, ki ima za seboj tudi prečenje Atlantskega oceana. Vrstni red po drugem dnevu: Hočevar 4, Valenčič 9, Remic 25, Mayfield 26, itd., je že izločil edina realna tekmeca za prvo mesto, medtem ko so bile za tretje mesto odprte še vse možne kombinacije, še posebej, ker smo po spremenjenem točkovanju ob več kot 4 plovih lahko odšteli najslabšo uvrstitev.

Ponedeljkov privez je bil organiziran v Biogradu, kjer je velika in lepo urejena marina z vso ponudbo, ki razvaja utrujene jadralce in jadralke. Ob vhodu v marino smo lahko opazili vrsto popolnoma novih Bavarij 42 Match, ki čakajo na ateste in plovna dovoljenja, potem ko se je zgodila nesreča s smrtnim izidom na takšni barki letos spomladi. Živahno in ne preglasno življenje na pomolu, srečanja in obiski na barkah, komentarji in načrti za naslednji dan so se odvijali kasno v noč, očitno, da je nekoliko slabši veter pripomogel k temu, da je jadralcem ostalo še nekaj neporabljene energije. V torek zjutraj nas je prebudilo sonce, pričakalo nas je krasno jutro, skoraj brez oblačka. Pihala je lahka burja, ali pa se mi je po dveh dneh bolj hudega jadranja samo zdelo. Skratka, prav vesel sem bil takega začetka dneva. Z Bredo sva si še pred pripravo na dirko vzela pol ure časa in šla na sprehod po zalivu in uživala v toplem soncu. Pravočasno smo se pripravili in za sodnikom motorirali do otočka Čavatul, kjer je sodnik postavil start petega plova. Obetalo se je prijetno jadranje, vendar takrat še nismo vedeli, da bo veter ponehal in bo plov skrajšan.

Peti navigacijski plov v dolžini 13 NM je bil načrtovan od otočka Čavatul NE, obrat pri boji na plitvini Kočerka, nato NW mimo otočka Komornik, do otočka Mišjak pred Kukljico, ki smo ga pustili desno in v skrajšani cilj, ki je bil kakšnih 100 m NE od otoka. Točno ob 10:30 uri je dal sodnik za start in zagnano smo se podali v nov dan. Zvonko Hočevar je kot običajno dobro startal z nekaj zasledovalci, ki so se hitro izločili iz startne gneče in napredovali. Zelo zanimivo in adrenalinsko je bilo ob boji na plitvini Kočerka, kjer so se barke na levih uzdah vključevale v kolono prednostnih jadrnic na desnih uzdah, vendar se je z veliko pozornostjo neprednostnih bark in uvidevnostjo prednostnih bark vse srečno končalo. Začelo se je vztrajno trimanje jader, izbira pravih kurzov, medsebojno primerjanje med ekipami, nepopustljiva borba za vsak meter. Veter je počasi slabil, tako da je bilo potrebno veliko natančnosti pri postavljanju jader in taktike. Že v nastopajočem brezvetrju je še pravočasno uspelo Hočevarju kot prvemu ob 13:25:15 uri in v času 2:55:15 vpluti v cilj, skoraj 15 minut pred drugo uvrščenim Dejanom Volkom / Zrno soli, s čimer si je že zagotovil končno zmago. Naša barka je startala izven gneče (bolj zadaj), a smo po boji na plitvini Kočerka stalno pridobivali in po vrsti prehitevali eno barko za drugo, in ko smo imeli pred seboj še Valenčiča pred otokom Mišjak (Hočevar in Volk sta se najbrž že kopala ali kuhala kosilo), je veter popolnoma uplahnil, začel pihati iz različnih smeri, pa še v zavetrju otočka Mišjak pred burjo smo bili (a smo pričakovali, da bo veter obrnil na maestral), tako da smo za zadnjih 200 m porabili več kot pol ure. Valenčič je kot tretji še ušel popolnemu brezvetrju skozi cilj in vžgal motor, mi ostali pa … Medtem ko so se prvi trije lahko skopali, smo se mi potili na soncu in iskali najmanjše možnosti za napredovanje proti cilju. Od zadaj so se nam že nevarno približevali drugi tekmovalci, mi pa nikamor, le še 50 m pred ciljem. K naši sreči tudi njim zalet ni toliko pomagal in so se ustavljali nam nevarno blizu v zavetrju za otočkom. Oprezali smo za nakodranim morjem, slinili prste in preizkušali sapico. Končno je potegnil blagi piš maestrala, genovo in glavno jadro smo kar na roke pritegovali, barka Brik se je začela premikati in zdrsnili smo skozi cilj. Malo za nami je pripeljal kot peti v cilj Holynski, drugi pa so bili v zavetrju in so kasneje prišli do vetra. Maestral je še malo bolj potegnil, tako da so prišle vse barke pravočasno skozi skrajšani cilj.

Zadnji šesti tehnični plov (palica) je bil zaradi slabega vetra skrajšan in je potekal od starta / cilja pri otočku Mišjak, do boje pred marino Sukošan in nazaj naravnost skozi cilj. Dolžina 4 NM. Startali smo ob 15:15 uri, v spremenljivem vetru, ki se nikakor ni mogel odločiti, iz katere smeri bo zapihal, tako da smo imeli vsi več ali manj težav s pravilno izbiro jader in kurza. Najbolje se je odločil Boštjan Podobnik / Joint Venture, ki je po obratu na boji vozil s spinakerjem SW do Ugljana in nato ob otoku počasi »plezal« proti cilju in za minuto pred zasledovalci prispel v cilj ob 16:42:55 uri, v času 1:27:55. Podobnik je s to zmago tudi prizadejal edini poraz Hočevarju, ki se je tokrat moral zadovoljiti z drugim mestom. Zelo lepo je odjadral tretji Ljupčo Taseski / Pia, četrti je bil Marko Marinček / Lepotička, zopet peti pa Boris Smirnov / Blue Wind. Nepreračunljivi veter je krepko premešal vrstni red, tako da so se na začelju znašle barke, ki so prej konkurirale za prva mesta…

Končni vrstni red:

Prehodni pokal je zopet v rokah Zvonka Hočevarja / Echo, ki se je v vseh vremenskih razmerah odlično znašel in tehnično brezhibno odjadral ter tako zmagal v petih od 6 plovov (1,1,1,1,1,2) 5 točk; sledi mu Aleksander Valenčič / Točkica s svojimi Vikingi, ki je bil tokrat veliko bolj športno razpoložen (3,2,2,2,3,8) 12 točk; tretji Matt Mayfield / Kon Tiki je bil v glavnem kar konstanten z uvrstitvami med 4 in 6 mestom (5,11,4,6,6,6) 27; četrti je bil Borut Remic / Lana (13,5,3,4,13,7) 32, peti pa Boštjan Podobnik / Joint Venture, ki je prizadejal edini poraz končnemu zmagovalcu z inventivno in uspešno taktično odločitvijo v zadnjem plovu, ter nam vsem pokazal, da dvakrat krajša direktna pot ni nujno tudi najhitrejša (11,7,11,10,7,1) 36. Nadaljnji vrstni red: Dejan Volk / Zrno soli (12,9,5,8,2,16) 36, Marko Marinček / Lepotička (8,3,12,14,9,4) 36, Mitja Holynski / Brina (6,6,15,9,5,10) 36, Boris Smirnov / Blue Wind (7,12,7,13,12,5) 43, Vojko Zakrajšek / Anja (2,21,14,3,14,15) 48, Miha Roethl / Nejica (4,4,10,12,21,18) 48, Matjaž Zaletel / Brik (17,16,9,11,4,9) 49, Ljupčo Taseski / Pia (9,14,13,15,11,3) 50, Marcel Švab / Jušinica (19,21,6,5,15,13) 58, Colm O'Connor / Pleasure (14,15,8,7,21,14) 58, Srečko Škrlec I.K. / Black Magic 59, Luka Renko / Buri (21,8,17,16,8,17) 66, Milan Šinko / Alma 2 (16,13,19,17,16,11) 73, Boris Tomažič / Gal (10,10,20,18,17,19) 74 – osvojil Odisejevega »polžka«, Leon Posega / Fabiola 2 (15,21,18,19,18,12) 82, Janko Kramžar / Galija (18,21,16,21,10,21) 86.

Detajlni rezultati so razvidni iz priložene tabele.

Po prihodu skozi cilj smo se odpravili v bližnjo Kukljico, kjer smo imeli v marini organiziran poceni privez, v restavraciji hotela Zelena punta pa zaključno slovesnost z banketom in podelitvijo priznanj in tradicionalnih penin, s katerimi nas je »častil« službeno zadržan predsednik Planinc. Organizacija banketa in prehrane je bila po izjavah zadovoljnih udeležencev enkratna: vsaka ekipa je imela svojo mizo, izbor hrane, kot tudi količina sta bili na nivoju, prizadevni gostinci so vsak izpraznjen pladenj takoj zamenjali s svežim. Za ples in glasbeno spremljavo sta poskrbela naša prijatelja, izvrstna pevca Ivana in Dario, ki ju tudi spremlja na sintesizerju. Dodatno smo bili presenečeni, ker se je nenapovedano pridružila tudi pevka Katarina, ki je čudovitim glasom v duetu z Ivano pričarala nepozabne trenutke. Škoda, da je naporna regata opravila svoje in da kljub dobri volji nismo tradicionalno dočakali zgodnjih jutranjih ur na plesišču.

Po večerji je nastopil čas za podelitev priznanj. Uradno slovesnost je odprl komodor Marcel Švab, ki se je prijazno odzval povabilu ter pozdravil vse prisotne, nas vse pohvalil za športno borbo in uvidevnost v kočljivih situacijah, tako da ni prišlo med regato do nobene poškodbe ali nesreče. Najboljšim je čestital za dosežen uspeh, nam ostalim pa zaželel čim več sreče na prihodnjih regatah. Slovesno podelitev priznanj je vodil kar preveč poskočen predsednik Regatnega odbora Srečko Škrlec s pomočnico Ireno. Podelili smo priznanja za športni dosežek vsakemu tekmovalcu, posadka Borisa Tomažiča, ki se je vzorno borila in ni nikoli odstopila ali bila diskvalificirana, je prejela medalje »polžke«, prve tri uvrščene ekipe pa lepe pokale in medalje, in sicer:

3. mesto: Kon Tiki, Matt Mayfield s posadko: Marko Gorjanc, Vesna Stankovič,
Branka Jerše, Janez Gašparin;

2. mesto: Točkica, Aleksander Valenčič z Vikingi: Marko Raspor, Miran Mislej,
Darko Mislej, Darko Valenčič, Damir Radonjič;

1. mesto: Echo, Zvonko Hočevar s posadko: Erika Sonjak, Inge Zebec, Branko Pekolj,
Miran Pavlič, Marjan Kimovec.

Zmagovalec Zvonko Hočevar je iz rok lanskoletnega zmagovalca Matjaža Zaletla prejel prekrasen kristalni prehodni pokal JK Odisej, s stiliziranimi jadrnicami na morski gladini

Kakšno je bilo jadranje? Po mojem mnenju je bilo jadranje na zavidljivi ravni, tako tehnično kot taktično, ter so bile razlike ob prihodu v cilj minimalne, pa tudi ni bilo nepremaganega tekmovalca in celo 14 posadk je imelo vsaj eno uvrstitev med prvimi petimi v posameznem plovu, kar priča o tem, kako se kvaliteta jadranja v Odiseju vse bolj izenačuje. Nekatere posadke so regato vzele na pol turistično in niso odjadrale vseh plovov, kar se seveda pozna na končnem rezultatu. Komodorji so nam tokrat pokazali zobe, Holynski v močnem vetru (6,6), Smirnov all-round (7,7,5) in starosta našega kluba Marcel v zmernem vetru (6,5). Po mojem mnenju smo bili prvega dne vsi zmagovalci, ki smo v takšnih razmerah preživeli in uspeli brez nesreč pripeljati do cilja, še posebej pa s(m)o bile hendikepirane maloštevilne in lažje posadke. Tudi poznavanje (in spoštovanje!) mednarodnih regatnih pravil je vse boljše, tako da smo ne glede na ostro jadranje v okviru tekmovalnih pravil na splošno gentlemensko jadrali in puščali prednost tistim, ki si v težavah (v katere s(m)o včasih zašli zaradi prevelike gneče - niti ne po svoji krivdi) nis(m)o mogli pomagati. Ob tem se vsem, če / ki sem jih morebiti in nevede oviral, opravičujem, ter prosim, da me opozorijo na to - bom drugič še bolj previden. Prekrškov za protest je bilo zelo malo, kljub temu, da je bila velika gneča na startu, na samem regatnem polju in ob obračalnih točkah, tako da je bilo priložnosti za "bližnja srečanja" več kot preveč. Pohvalil bi tudi kršitelje pravil, ki so v sicer redkih kočljivih situacijah brez izjeme samokritično izvedli dvojni obrat in se odkupili za svojo predhodno nepozornost, tako da Regatni odbor ni prejel nobenega protesta. Očitno se kažejo klubski napori pri pospeševanju usposabljanja članstva za bolj varno in boljšo plovbo, kar bo potrebno tudi vnaprej spodbujati, mogoče s ponovno delavnico o novih mednarodnih regatnih pravilih 2005 - 2008?

Še naprej vam želim dobrega vetra in varnega jadranja,