JADRALSKA USPOSABLJANJA

JK ODISEJ usposabljanja - veščine jadranja

Zapisal Srečko Škrlec, Ljubljana 22.12.2008

Kot ponavadi ob koncu leta preglejmo prejadrano pot, ki smo jo člani JKO realizirali v letu gospodovem 2008.
V tem zapisu se bom osredotočil le na:
- PRAKTIČNE VAJE IN IZPOPOLNJEVANJE VEŠČIN, USPOSABLJANJE IN NAPREDNO JADRANJE, TER UDELEŽBO NA JADRALNIH REGATAH , vse v okviru začrtanega programa dela kluba, ki je bil sprejet na zadnji redni letni skupščini.

O, je kaj reči, sezona 2008 je bila izredno bogata, izpolnjena z novimi izkušnjami in spoznanji. Vsa ta usposabljanja sem izvajal na jadrnici BLACK MAGIC. Tako smo se udeležili 7 tovrstnih dogodkov, pojdimo kronološko po vrsti za celo leto 2008:

1. OFF SHORE SAILING 2008 - jadranje od 02.04. do 06.04.2008.

Ne, to ni regata! To je veliko več, je flotno jadranje ( 4 jadrnice) preko odprtega morja, ki je udeležencem omogočilo dodatna spoznanja, znanja, veščine in spretnosti, naj naštejem:
Priprava in izvedba nastavitve vse jadralne in notranje kabinske opreme za jadranje na manj znanem odprtem morju, v prometu, ki vključuje nebroj srečanj z velikimi trgovskimi ladjami, v visokem morju, ponoči…..Seznanili smo se in uporabili vso varnostno opremo, demonstrirali postopke v sili, pripravili se za nočno vožnjo, varnost in dežurstva, izvajali brezhibno navigacijo ob vplutju v področje množice naftnih ploščadi in priobalnih školjčišč, prakticirali smo ob posebnostih ob vplutju v plitve kanale italijanskih ribiških pristanišč in lagun….
Ker smo izpluli iz teritorialnih voda Hrvaške smo opravili tudi vse administrativne postopke prehoda meje in odjave/prijave, da, tudi to so potrebna opravilna znanja. Posebno pozornost smo posvečali še planiranju zadolžitev posadk, (man power) živi sili, ki je dežurala v 16 urni nepretrgani, večina nočni plovbi, ki seveda močno utruja, upoštevaje mraz in vlago ( začetek meseca aprila) .Skrbeli za prehrano, napitke, osebno razpoloženje, ohranitev telesne toplote, kondicije….
Torej detajli: prva smer Červar - NoviGrad (prehod meje) - Ravenna ; skupaj 80M, 16 ur nepretrgane plovbe, večina jadranje v burji in tramontani do 18 Kn, morje 2-3 ob prispetju proti Ravenni bonaca.
Druga smer: Ravenna – Cervia, cca 20M, veter do 8 Kn, večina počasno jadranje in /ali motor.
Povratek: Cervia- Poreč - Červar, to je 80M, veter le občasno do 10 Kn, 70 % poti smo dizlali, ostalo lepo jadranje. V celoti smo v petih dneh (in nočeh) prevozili 180M, čas vožnje je 40 ur.
Sami detajli druženja na 4 plovilih v Ravenni in Cervii so izredno lepo opisani v prispevku Marcela, preberite na spletnih straneh JKO.
Na jadrnici BLACK MAGIC smo pluli: skipper in instruktaže : Srečko
V posadki pa še: Miklavčič Jože, Trtnik Zvone, Savšek Boštjan , Ečimovič Velizar

2. REGATA JK NOVO MESTO NEREZINE - jadranje od 29.04. do 04.05.2008.

Član kluba JKO Dejan se je prijavil na izpopolnjevalno jadranje z družino in prijatelji. Z jadrnico BLACK MAGIC izpljujemo iz Červarja v rahlem dežju, v sicer dobrih jadralno vetrovnih pogojih, v smer proti jugu, z idejo maksimalno izkoristiti razpoložljiv čas prvomajskih praznikov. Tiha želja je – poleg izvrstnega jadranja in dopolnjevanja veščin, doseči in udeležiti se regate, ki jo že vrsto let zapored organizira za svoje člane in prijatelje JK Novo Mesto, vse v akvatoriju okolice mesta Nerezine in v zanimivem kanalu med otokoma Lošinj in Cres. Trije dnevi do prispetja na regato nam dajo obilico časa za trening in priprave, vadimo obrate, vožnjo v veter, z vetrom, taktiko, skrajšave, nastavitve in manevre…Od Červarja pa do Osorja vse dni piha jugo, čez Kvarner tudi do 32 Kn, perfektno smo izpilili tehniko krajšanj, sprostitev jader, vožnjo v orco, vožnjo po nemirnem morju stopnje 4-5 (val preko 2m). JK Novo mesto, naši znanci Srečko Pust in Marijan Prešeren s prijatelji organizirajo dobro in zanimivo prireditev – regato in srečanje jadralcev, prijavimo se .
Regata1etapa: navig.trikotnik cca 15M veter spremenljiv burja/maestral do15 Kn, vozimo odlično. 2 etapa: palica med otoki cca 10M , maestral pojača do 18 Kn, vozimo še bolje…
Rezultati: različne barke(29- 44ft) kompenzirano se uvrstimo na 2. mesto od 11 udeležencev
Regate se je udeležila še ena jadrnica , last člana JKO , Andrej Kosec s posadko na »El Topo« se uvrsti na 5. mesto.
Kratka analiza, kje so bile naše prednosti: kar nekaj treninga vožnje pred regato ( 3 dni ), dobra tehnika in odlično delo s špinakerjem, hitre in prave odločitve, konstruktivno in dobro koordinirano delo celotne posadke, taktika, sprotne krajšave in delo z jadri, disciplina…
Po izvrstnem družabnem delu regate – zakuski, plesu… se v naslednjih dveh dneh vrnemo v Črvar, dobro razpoloženi z novimi znanji in izkušnjami.
V celoti smo vključno z vajami, poleg regate prepluli v 6 dneh 188 M , vozili smo skupaj 42 ur.
Skipper in instruktaže : Srečko
V posadki še: Dejan Spasovski, Igor Oklješa, Nataša Atanasova in Radica Atanasova

3. SPOMLADANSKA REGATA LPKF / JK ODISEJ - jadranje od 09.05. do 15.05.2008.

Jadralci na BLACK MAGIC kot ponavadi startamo v Črvarju. Udeleženci na tem jadranju stavimo na dodatna znanja ki vsebujejo:
- več spontanosti in izpiljeno jadralno in potovalno znanje posameznika, iznajdljivost, za vsakega posameznega člana posadke dejansko skrb v dolgem transferju do regatnega polja, test psihofizične vzdržljivosti, skrb za varnost in časovno usklajenost glede na dano nalogo. Do regatnega polja v Hramini prevozimo razdaljo 140 M. Startali smo v petek ob 14:00, pa do sobote skupaj v 33 urah, z vmesnim postankom 2 x 2 uri !!!
Torej petek in sobota transfer, v nedeljo zjutraj pa štart regat. Smo utrujeni? Ne, le nabrušeni za odlično jadranje!
Trije dnevi, skupaj 5 etap, Black Magic z ekipo jadralcev dosežemo 3 etapne zmage!!!
In končni rezultat: 1. mesto v grupi plovil do 40 ft.
2. mesto v generalni razvrstitvi vseh udeležencev
Izvrstna organizacija JKO, prvovrstna udeležba tekmovalcev… a mi moramo nazaj, krenemo v sredo ob 9:00, proti Črvarju, veter v glavo, Maestral do 15 Kn, novih 140M, še vedno delamo, se učimo..privežemo ob 02:00 na Susku, zjutraj pa naprej, jadranje!!! V četrtek ob 18:00 privežemo v Črvarju, prijetno utrujeni in izpolnjeni s pričakovanji….Spakiramo in se odpravimo domov…
Skupaj smo v 7 dneh prepluli 388 M, to je dalo 74 efektivnih ur vožnje!
Skipper in instruktaže : Srečko,
V posadki še: Rebernik Samo, Krauthacker Stane, Mermolja Bojan, Golob Ferdo

4. REGATA ELAN V GRADU ITALIJA- sodelujmo - jadranje od 30.05. do 01.06.2008.

Enak cilj kot vedno: sodelovati, se kaj naučiti, videti kako delajo regate drugi (Italijani), preizkusiti se v konkurenci z ekstremno bogato jadralno opremljenimi večina novimi ELAN 410, 434,340, 45, 40, 37, 36, 333, veliko karbon in kevlar in nevem kaj še jader, genakerji, kosniki, ultra light drifterji..vse spolirano »v nulo«... poleg še treh novih ELAN 31 je bila moja BLACK MAGIC med najmanjšimi, pa gotovo daleč najstarejša udeleženka te nadvse zanimive in vsekakor simpatične regate, ki jo je organiziral italijanski prodajni zastopnik ELAN jadrnic za italijanski trg.
Ponovno iz Črvarja, prehod meje, zelo lepo jadranje v center lagune na mestni privez v sam center mesta Grado. Izredni lepi občutki, dobro razpoloženje , tokrat sami stari znanci JKO na krovu BM.
Naš cilj: preveriti ali zna JK ODISEJ enako dobro organizirati regate in jadralna srečanja kot bogati zahodnjaki. Takojšen odgovor: Vsaj tako dobri smo ali pa celo boljši, spontani, prijetni, bogati v našem znanju organizacije in izvedbe tovrstnih dogodkov. Na BM barki smo bili ponosni, da smo člani JK ODISEJ.
Na regatnem polju je startalo 36 bark samo ELAN, z upoštevanjem nam dobro poznanih hendikep faktorjev izenačitve različnosti plovil. Bili smo med redkimi ki smo tekmovali s klasičnimi dakron jadri, o ja, skupaj 4 plovi, od tega 3x tehnični trikotnik in eden daljši navigacijski plov, naš skupni rezultat je bil 21. mesto rezultat, na katerega smo lahko v danih okoliščinah ponosni!
Skupaj smo v 3 dneh prepluli 114 M, to smo izpeljali v 24 efektivnih urah vožnje!
Skipper in instruktaže : Srečko,
V posadki še: Bitenc Janez, Zaletel Matjaž, Tomažič Boris in Perša Janez

5. JADRANJE PROGRAM NADALJEVALNIH TEHNIK - jadranje 10.08.do 14.08.2008.

Tokrat izpljujemo iz Zadra le trije udeleženci v raznovrstni, sproščeni, pa vendar zanimivi vožnji proti Červarju. Prvo do Salija, udeleženca, oba naša stara znanca, sta imela proste roke za organizacijo jadranja, izbiro poti, terminskega plana in dinamike v jadranju. Od enostavnih rutinskih nalog, pa vse do zahtevnih voženj v veter, podolgem in počez, v nočnih vožnjah, s popolno kontrolo varnosti, smeri, navigacije , z lastnim izborom predvidenih luk za sidranja ali priveze… in z lastnim izborom tehnik upravljanja s plovilom, s katerimi jadri, s krajšavami ali brez, s kakšno nastavitvijo…
In moja vloga: spremljanje v izvedbi manevrov, konzultacijska vloga, pomoč in nasveti ter komentarji k samostojnemu izboru odločitev, ki sta jih sprejela jadralca, člana ekipe v jadranju. Mnenja in odločitve smo vedno prvo preverili, se pogovorili, upoštevali elemente utemeljitve za posamezno akcijo in jo nato izpeljali. Rezultat: krepitev samozaupanja in izmenjava mnenj o izvedbi, ter dvig znanja na najvišji nivo z upoštevanjem idej vseh sodelujočih.
Skupaj smo v 5 dneh prepluli 152 M, to smo izpeljali v 38 efektivnih urah vožnje!
člani posadki še: Brence Lado in Golias Janez

6. BARCOLANA, REGATA VSEH REGAT - jadranje od 10.10. do 12.10. 2008.

To je že moja 14. udeležba, kot vedno , zopet povabim jadralce JK Odisej na sodelovanje.
Cilj jadranja: nova izkušnja, veliko nočne vožnje in »hitri transfer« do Trsta in nazaj…In seveda udeležba ne regati, med mastodonti dolarskih in Evro miljonarjev, in med super light, posebno za razmere priobalnih lahkih vetrov in mirnega morja skonstruiranih in pripravljenih bark.
Seveda je regata tudi fešta nas navadnih zemljanov - jadralcev, med katere pa so se pomešali arogantni nešportni jadralni goljufi, ki so vse prevečkrat izkazali nešporten pohlep po rezultatu, posamezniki so v zelo lahnem spremenljivem vetru vozili z motorjem, pospeševali z motorji daleč po času regularnega starta globoko v regatno polje, grobo so bila kršena pravila srečanj, vožnja mimo postavljenih obračalnih boj…
No, bog EOL je vse to kaznoval, jakost vetra je bila minimalna, namesto cca 2000 uvrščenih je prišlo do skrajšanega cilja le peščica najboljših jadralcev in najbogateje opremljenih bark, le 194 tekmovalcev (manj kot 10 % ) je regato zaključilo v uradnem tekmovalnem času…..
Na naši Črni magiji smo doživeli še eno bogato izkušnjo, borili smo se po najboljših močeh, samo za info: v zelo spremenljivih pogojih smo v delu vožnje do prve boje točno 8 krat dvignili in nato zopet pospravili spinaker, ta del vožnje smo tudi primerjalno z drugimi nam primerljivimi barkami izrazito napredovali, in siguren sem, vsi v posadki na barki po tem jadranju obvladajo tehniko vožnje s Špi, vendar kot že rečeno, bog EOL je bil na kraju vseeno neizprosen…
Skupaj smo vključno z vajami, to je cela sobota v tržaškem zalivu, poleg regate prepluli v 3 dneh 94 M , vozili smo skupaj 25 ur.
Skipper in instruktaže : Srečko
V posadki še: Planinc Luka, Krauthacker Stane, Mlinar Dušan, Živanovič Milan, Strle Blaž

7. PREDBOŽIČNO JADRANJE moja 11. udeležba jadranje 03.12. do 07.12.2008

Izredno lepa so jadranja v zimskem času, kratek dan, dolge noči, nesluten mir in relaksacija med sebi podobno mislečimi, nadmudrivanje narave …
S člani JKO, jadralci s srcem, se tokrat že enajstič podajamo na to regato, ki ima že 21 letno tradicijo.
Je december ekstremen?. Ne, saj mnogi smučajo na 4000m višine ali več, pri temperaturah -20 stC.
Edini kriterij je volja, znanje in primerna oprema. Kaj se bomo novega navadili: utrdili znanje, dopolnili v našem vedenju in tehniki plovbe, preverili opremo in našo vzdržljivost?
Regata ima več etap, prvi start je v sredo zvečer ob 22:00, iz Vrsarja vse do vplutja v skrajni ozki del Medulinskega zaliva pred marino Pomer. To je teoretičnih 36M nočne vožnje (izmerjena neto razdalja) in manevri!!! Startamo , v konkurenci je 12 plovil, vse od FIRST 44,7, preko Dufor 40, Dehler 35,Elan 40, First 31,7 pa do standardnih E33 in E31. Torej start ob 22:00 , v cilj prispemo z našo BLACK MAGIC v trdi temi zjutraj ob 05: 21 . In sedaj še opis ter pogoji jadranja prve etape: regularen start v smeri W, veter NE -burja cca 12 Kn, morje2, oblačna noč brez lune, temp cca 3stC , polna jadra; takoj po startu dvignemo spinaker, brzina vožnje naraste do 7 vozlov, trda noč, barko usmerimo med otoki in plitvimi deli pred Rovinjem vzdolž Istre in po zunanji strani Brionov vse do Porerja nato do Albaneža, (obvezna smer pred obratom, ) nato snamemo špi in v ostri orci, v Kvarnerski burji do 18 Kn zapeljemo proti Medulinskemu zalivu, v trdi temi orcamo točno proti vetru med otoki v smeri proti Pomerju, vse do cilja, odčitamo čas prispetja 05:21 , pospravimo jadra in odplujemo na vez v marino Pomer. In še detalj za info; vso noč je posadka čudovito delala, sodelovala, se borila z valovi, vetrom, mrazom in temo. Celo etapo smo v trdi temi izpeljali s klasično navigacijo (dobra vidljivost svetilnikov), ob natančni kalkulaciji smeri, časov, brzine vožnje, natančna in dosledna je bila uporaba navtičnih kart. Skratka uporabili in izvežbali smo znanje, regato smo izpeljali BREZ uporabe GPS. Kaj menite, smo se kaj naučili, izvežbali? In rezultat etape: v cilju so nam čestitali za osvojeno prvo mesto v tej nočni etapi !!!
V nadaljevanju popoldne isti dan: v močni burji etapa mimo Kamenjaka in Porerja do Verude 13M, prespali smo v Verudi in nato bivakirali še cel petek zaradi močnega dežja in nato še ekstremnega juga preko 50Kn v Verudi. V soboto pa dve krasni etapi jadranja do Rovinja in nato še do Vrsarja.
V regati je sodelovala še ena posadka s člani JK ODISEJ, na barki Dufour 40 se je v enakih pogojih ob pomoči svoje posadke pomeril še skiper Uroš Grošelj.
Zvečer pa druženje odlična fešta, ribice za večerjo in podelitev pokalov. Ne se bat, v visokih valovih nemirnega morja in različnih pogojev težkega morja, ob vožnji v veter nismo več zmagovali. Skupni uspeh štirih plovov je za nas odlično 5 mesto med 12 predvsem veliko večjimi konkurenti. Bravo posadka!
Skupaj smo prevozili v petih dneh 109 M, težko, zahtevno vendar navdušujoče jadranje, vozili smo skupaj 22 ur.
Skipper in instruktaže : Srečko
V posadki še: Bitenc Janez, Krauthacker Stane, Prešern Janez, Jaklič Domen in Mirt Tina.

Toliko o letošnjem izpopolnjevanju in usposabljanju na jadrnicah v realni praksi. Podobno, pa vedno drugače raznovrstno pot različnih aktivnosti smo v preteklih dvajsetih letih JKO prevozili vedno s ciljem izpopolniti se, postati suvereni, samostojni predvsem pa dobri poznavalci pomorskih veščin. Naj velja pravilo več kot znamo, varneje in bolj sproščeno in polno bomo izrabili svoj čas na plovilu.