BEATLON 2010

8.-11. APRIL 2010

6. odprtomorsko jadranje
4. memorial Stanislava Šikonje—Slavca

Jadranja seje udeležilo 38 udeleženk in udeležencev na osmih jadrnicah. Pet jadrnic je začelo v Novigradu, ena iz Pule in dve iz slovenskega morja.
Dogodek se je začel 8. aprila v zgodnjih jutranjih urah. Na mejnem prehodu Novigrad se je zbralo 5 jadrnic . Po malih zapletih s pozabljenimi dokumenti smo izpluli.

Letos se je za večino Beatlon končal en dan kasneje kot običajno. V nedeljo, nam jo je zagodlo vreme. Močna burja, ki je pihala nam je preprečila varno in prijetno vrnitev v matične luke, tako das mo se po nekaj urah borbe z burjo in valovi vrnili v beneško laguno in se v lepem vremenu naslednji dan vrnili domov.
Vsa pohvala udeležencem za modro odločitev umika nazaj v laguno in vsa pohvala junakom za pogum, da so se kljub močni burji in velikim valovom prebili čez Jadransko morje.

Na svidenje na Beatlonu 2011,
Miro Kapelj in Trobentica

Miro kapelj je v sodelovanju s JK Odisej organiziral že 4. odprto morsko jadranje za memorial Stanislava Šikonje- Slavca, sicer pa šesto.
Tokrat je 8 jadrnic, ki so se jim pridružile še tri odpeljal v Beneško laguno.
Na jadrnici JANA Ombre 810 v lasti Srečka Povaleja sva bila vkrcana tudi Klemen Avsec (Herman) in jaz. V skupnem je bilo prisotnih 48 (+12) udeležencev Beatlona.
Jana je privezana v Banjolah-Volme, zato smo mi trije takoj po sestanku 6.4.2010 pri Miru Kaplju še isti večer odpeljali iz Ljubljane in se ob 23h vkrcali na Jano.

V sredo 7.4. smo zjutraj odšli na kapetanijo v Pulo, nabavili smo še kruh in vodo in ob 10h izpluli proti Črvarju. Z vetrom NW smo večinoma jadrali pa tudi motorirali, ker se nam je mudilo. Ob 17h smo se v Poreču na policiji odjavili za odhod v Benetke, ob 20h pa v trdni temi privezali v Črvarju, kjer so bili zbrani že drugi udeleženci Beatlona.
Prevozili smo 39 NM s poprečno hitrostjo ~4 vozle(KTS).

V četrtek 8.4. ob 3h in 15 min smo izpluli proti prvemu cilju Chioggio in se ob 17h privezali v Sport Marino, kjer so bile privezane že druge naše barke. Vse druge barke so dosti večje, zato so nas močno prehitevale. Večino poti smo motorirali v brez vetru do 4,5KTS. Opravili smo 57 NM. Popoldne smo si ogledali zanimivo mestece sredi lagune, kot da je to ena velika ladja na vodi.

V petek 9.4. smo ob 10h lagodno v konvoju vseh jadrnic odpluli proti Benetkam. Pluli smo po zelo zanimivih kanalskih poteh, ki so globoke do 5 metrov, ponekod pa zaradi oseke tudi manj. Jana ima ugrez 1,6m pa smo enkrat celo nasedli. Pa ni bilo panike, smo se hitro izvlekli z motorjem in nagibanjem jadrnice. Ker je bila globina v marino San Giorgio zaradi oseke preplitka za E43, smo do popoldne sidrali v bližnjem podvodnem zalivu globine 6m (podvodnem rečem zato, ker se je okoli nas razprostirala širna vodna gladina pa ni plovna).
Opravili smo ~ 18NM. Zvečer je Miro na pomolu na roštilju pekel lepe komade Brancinov, ki smo jih kupili in očistili v Chioggi. Imeli smo prav lep žur s pogledom na Markov trg.

V soboto 10.4. smo celi dan z Vaporeti ( vodni avtobusi) obiskali Murano, Burano in Terčelo. Ogledovali smo si zanimivosti in tudi kupili nekaj spominčkov za domov. Bilo je prijetno toplo pa vendar se je bolj in bolj oblačilo. Ob 20h pa je močno zapihala burja in celo noč je močno deževalo. Srečko je bil ves iz sebe kaj bo jutri. Tudi z drugimi skipperji se je posvetoval in preko interneta iskal podrobne napovedi. Nič kaj dobrih obetov ni bilo. Napovedana je bila močna burja do 30 KTS in valovi nad treh metrov. Zavedal se je, da je Jana le 8 metrov in je lahka kot lupinica. Bilo ga je resnično strah.

V nedeljo 11.4. smo ob 5h kljub močnemu vetru izpluli, druge jadrnice pa šele ob 7h. Še po temi smo mi trije hrabro krenili vetru in močnemu toku prihajajoče plime naproti v smeri izhoda iz lagune. Mimo je pripeljala tik mimo nas velikanska 12 nadstropna ladja turistična križarka . Priti toku smo z vso močjo motorja vozili le 0,7 KTS. Ko je mimo priplula pilotska ladja, nas je opozorila, da zunaj piha do 7 Boforov in da ni primerno za plovbo, sva se s Srečkom pravilno odločila in smo se obrnili nazaj v varno zavetje marine S. Elene. Skipperji drugih jadrnic so se odločili preskusiti zunanje pogoje. Kaj kmalu pa so se drug za drugim vračali nazaj v laguno. Le Škrlec Srečko je z Black Magikom vztrajal in je s svojimi velikimi izkušnjami odpeljal proti Črvarju. In mu je tudi uspelo. Ni podatkov, kako je to prenašala posadka, prišli so srečno na cilj. Mi pa smo si še enkrat ogledali del Benetk in se dobro spočili za naslednji dan. Opravili smo ~ 10 NM.

V ponedeljek 12.4. je zjutraj pihal mnogo bolj umirjen NE do E veter. Pri startu smo imeli težavo z vžigom motorja. Ob 7h30 sva izplula iz marine. Tokrat je šlo bolje. S pomočjo jader in motorja smo premagovali močan proti tok v kanalu. Da nismo preveč zaostajali nas je Miro Kranjc navezal na »MOJO« in vlekel do izhoda. Ker se je Klemenu mudilo v Ljubljano na vaje, naju je v nedeljo zapustil in se z vlakom odpeljal domov. Tako sva na Jani ostala sama s Srečkom in se hrabro podala proti Istri. Kar hitro so se druge barke porazgubile in bili smo lahko na zvezi le preko VHFa. Ko sva se približala Istri na 15 NM v višini Rovinja, sva se odločila, da nadaljujeva pot do priveza v Volme. Sonce je zašlo z njim pa se je znižala tudi temperatura, dvignil se je E veter, ki naju je vsa premražena vlekel proti pristanu. Ob 1h30 sva srečno privezala Jano na njeno običajno mesto v Volmah. Pogrela sva si preostanek jote, ki jo je Srečko uspel pripraviti v času blažjega vetra sredi morja. V začetku plovbe je bil veter do 25KTS z valovi tudi do treh metrov po najini oceni, kasneje pa se je poleglo in plovba je bila prijetna. Opravila sva ~ 78NM v 18 urah s poprečno hitrostjo 4,3 KTS. Skupno smo z Jano opravili po GPS-ju 202 NM dolgo pot..

V torek 13.4. sva vstala ob 9h, hitro pospravila barko. Zgodaj zjutraj je začelo deževati in je trajalo celi dan. V dežju sva se odpeljala domov. Naša Beatlonada se je zaključila ob dobrem Valerijinem ričetu ob 15h v Dragomerju.
Po moji oceni smo doživeli zopet eno lepo pustolovščino. Srečko si je prav gotovo nabral mnogo dobrih izkušenj in upam, da mu ni žal, da se je pridružil temu zahtevnemu podvigu.

Zapisal Boris Smirnov

MINI GALERIJA
(za povečavo klikni na sliko)